بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی تا پایان بهمن‌ماه

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان از تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: مودیان و فعالان اقتصادی از فرصت بخشودگی جرایم مالیاتی استفاده کنند.

نادر ریگی  ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: یکی از شاخص‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مدیران و مسوولان در برهه‌ای از زمان اقدام به تبیین خدمات ارزنده‌ای که توسط دولت و نظام به مردم ارائه شده، کنند که ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین است.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و تکریم مودیان مالیاتی بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال دوره برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن‌ماه سالجاری اقدام کنند در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال است که لازمه اعمال این بخشودگی پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا پایان بهمن‌ماه است.

وی گفت: یکی از اهداف اجرای این بخشودگی بهره‌مندی مودیان و فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان بوده و این تنها یکی از مشوق‌های نظام برای مردم است.

ریگی اظهار کرد: افتتاح ساختمان امور اداری مالیاتی سیب و سوران، برپایی موکب، برگزاری میز خدمت در نمازجمعه تمامی شهرستان‌ها، تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران و برگزاری جُنگ شادی ویژه کارکنان از جمله برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر است.

وی تاکید کرد: بعد از مناطق جنگی کشور و زلزله بم چهارمین استانی هستیم که توانستیم کمیسیون مالیات‌های مستقیم ماده ۱۶۵ را بعد از پیگیری فعالان اقتصادی و فرمانداران منطقه سیستان برگزار کنیم که با عنایت به خشکسالی‌های شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز بدهی مالیات‌بردرآمد مودیان خسارت‌دیده که بیش از ۵۰ درصد اموال آنها از بین رفته و قادر به پرداخت بدهی نیستند بخشوده شود.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین به دنبال اغتشاشات سال گذشته در زاهدان، بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی اصناف آسیب‌دیده ابلاغ شد.
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار