پرچم عزا بر گنبد حرم مطهر رضوی برافراشته شد

همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، حرم مطهر رضوی با نصب پرچم و کتیبه‌های مشکی، رنگ و بوی ماتم و عزا به خود گرفت.

حرم مطهر رضوی در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، سیاه پوش شده و در این راستا، ۲ کتیبه بزرگ مشکی با عبارت‌ «یا باب الحوائج» بر بلندای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی و گوهرشاد نصب شده است.

همچنین کتیبه‌های مشکی دیواری در صحن‌های مختلف مرکزی و پیرامونی و دور گلدسته‌ ایوان طلا، صحن آزادی، سقاخانه‌های صحن‌های انقلاب و جمهوری و نقاره‌خانه، حال و هوای عزاداری حرم مطهر در نظر زائرین و مجاورین دوچندان شده است.

در راستای پذیرایی از عزاداران، یک موکب خدمت‌رسان از کشورهای عراق و پاکستان در محل مفصل شرقی در باب الکاظم(ع) در جوار حرم مطهر رضوی مستقر شده است و امروز و فردا با توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم در هر وعده صبحانه و شام و همچنین چای در میان وعده از زائرین و مجاورین سوگوار پذیرایی می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام هفتم(ع) گفت: این ویژه برنامه ها عصر امروز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع)؛ علی برادران آغاز می شود و سپس حجت الاسلام سید روح الله موید از شاعران آئینی مشهد مقدس به اجرای برنامه شعرخوانی با موضوع شهادت امام موسی الکاظم (ع) خواهد پرداخت، سخنران این آیین حجت الاسلام کاظم صدیقی است.

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد افزود: اجرای برنامه مرثیه سرایی و ذکر مصیبت با نوای مهدی رسولی و قرائت حدیث شریف کساء از دیگر برنامه های شب شهادت امام هفتم(ع) در حرم مطهر رضوی است.

وی ادامه داد: سخنران روز شهادت امام کاظم(ع)، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد است، قرائت زیارت حضرت موسی بن جعفر(ع) و مرثیه سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های فردا است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه های شام شهادت امام کاظم (ع) نیز فردا بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله آغاز می‌شود. سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و قرائت دعای توسل از دیگر برنامه های شام شهادت است.

امام کاظم(ع) در بیست و پنجم ماه رجب سال ۱۸۳ قمری به شهادت رسیدند. مرقد مطهر آنحضرت د ر کاظمین عراق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.