۸ هزار واگن باری به سیستم ترمز مجهز شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ قطار باری بدون کفش ترمز حرکت نمی‌کند.

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم بهره برداری از ۶۸۵ واگن قطار گفت: استفاده از قانون ماده ۱۲ و بهره گیری از تولید داخل  و قرارداد های که امضا شده بود به حواله های مالی ختم شده و امروز به مرحله بهره برداری می رسد.

صالحی گفت: با توجه به تلاش دولت در حوزه های مختلف  پیشرفت های خوبی صورت گرفته است  چراکه در سال ۱۴۰۰ ما وامدار میراث بدهی چند هزار میلیارد  تومانی بودیم. با فروکش کردن کرونا معضلات و مشکلات  این بخش ظاهر شد اما  با حمایت های وزارت راه و شهرسازی شبکه گام‌های بلندی در این  حوزه برداشته شد.

به گفته وی، ۲۶هزار واگن باری طی ۱۰ سال گذشته حدود یک سوم بدون ترمز حرکت می کردند و شیر ترمز آن‌ها بسته نبود و این امر باعث به خطر افتادن ایمنی  ناوگان می‌شد .

او اظهار کرد: با حمایت هئیت مدیره و تصویب آن تا آذر ماه ۸ هزار واگن را به این سیستم ترمز مجهز کردیم  اما تا نیمه بهمن ماه  امسال هیچ قطار  و واگنی بدون ترمز در سیر نداریم که این یک اقدام بی نظیر در راستای توسعه و ایمنی بود.

وی افزود: پیش از این میزان ترمز قطار و ناوگان ۴۰ درصد بود اما امسال با ایجاد کفش ترمز به ۶۰ درصد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طبق ماده ۱۲ و در راستای امضای تفاهم نامه با وزارت نفت که به اصطلاح بعد از ۷۰ خوان انجام شد امروز حواله های مالی امضا شد و امیدواریم با حمایت سازمان برنامه وبودجه  این حواله ها نقد شده و به مرحله سرمایه گذاری برسد.

وی اظهار کرد: در واگن باری قطعه ای نداریم که از خارج وارد شود. تقریبا در لوکوموتیو به خودکفایی کامل رسیده ایم.

صالحی با بیان اینکه  در حوزه  واگن باری هم این امید می رود که   واگن های با ی به سمت صادرات حرکت کند گفت: با انجام  ماده ۱۲ ، تهاتر نفت و تبصره ۱۸  منابع مالی لازم تامین شده و۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان در قالب تبصره ۱۸ به ۱۰ شرکت خصوصی  در بخش لوکوموتیو باری  اختصاص یافت.

برچسب ها: قطار ، حمل بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار