پایان سومین جشنواره مولودی خوانی نبوی در کردستان

سومین جشنواره مولودی خوانی نبوی از سری برنامه‌های سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به کار خود پایان داد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان امروز در آئین اختتامیه سومین جشنواره مولودی خوانی نبوی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان  با بیان اینکه این استان قطب موسیقی خانقاهی، عرفانی و دف نوازی است گفت: باید از این ظرفیت برای اعتلای بعد فرهنگی و هنری کردستان بیشتر استفاده کرد.

وی با اشاره به جایگاه هنر اسلامی به ویژه در زمینه شعر و موسیقی عرفانی افزود: جلوه‌های ارتباط معنوی بین انسان و آفریدگار جهان هستی را در هنر اسلامی می‌شود به خوبی دید.

زارعی کوشا با اشاره به اجرای برنامه‌های دف نوازی توسط هنرمندان کردستانی در اقصی نقاط کشور اظهار داشت: هنر عرفانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 پیشرفت‌های نظام برای دشمن ناباورانه بود

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در بخش‌ها و در سطوح مختلف را دستاورد تلاش واحد‌ها و همراهی همه مسئولان و اساتید توانمند دانست.

دکتر قباد میمنت آبادی گفت: پس از برگزاری دو دوره جشنواره مولودی خوانی در سال‌های گذشته در واحد سنندج و کسب مقام برتر کشوری در سطح کشور؛ در سال جاری نیز ۳۳ گروه پنج نفره و جمعاً ۱۶۵ نفر برای شرکت در جشنواره سوم ثبت نام کردند که از میان آنان ۱۵ گروه حائز شرایط شرکت در مسابقه شده و در نهایت شش گروه به مرحله پایانی راه یافتند.

وی افزود: این شش گروه روز گذشته و در پیش رویداد جشنواره در حضور هیأت داوران اجرا‌های خود را انجام دادند و نهایتاً سه گروه برگزیده داوران جشنواره شدند که در مراسم امروز از آنان تجلیل خواهد شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری  نیز در این مراسم بیان داشت: مداحان و دف نوازان با هنر زیبای خود مردم و عالم را به حرکت در می‌آورند.

وی با اشاره به فرمایش بزرگان دین در خصوص اعیاد اسلامی و اهمیت عرفان و طریقت در میان مردم کردستان و ارادت وافر مردم این دیار به پیامبر عظیم الشأن اسلام و اهل بیت و یاران آن حضرت، تصریح کرد: ما مدیون طریقیت و تصوف هستیم.

در پایان مراسم از سه گروه برتر دف نوازی، بهروز خیریه پژوهشگر برتر خانقاهی، داوران جشنواره و همچنین از استاد دکتر سید بهاالدین حسینی به عنوان پیشکسوت عرصه موسیقی خانقاهی و مولودی خوانی تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.