مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان خبرداد:

سهم ارز شیرخشک در تعهد بیمه/طرح پیشگیرانه هزار روز طلایی پایلوت ازکرمان

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: از ابتدای دی ماه سهم ارز شیرخشک توسط بیمه ها پرداخت می شود.

محمد جعفری امروز درجمع خبرنگاران به مناسبت دهه فجر گفت: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان بیش از ۶۰درصد بیمه شده های استان را در تعهد دارد.

وی افزود: اداره بیمه سلامت استان کرمان ماهیانه بالع بر ۱۸۰میلیارد تومان بامراکز درمانی گردش مالی دارد که خوشبختانه با پرداخت‌های به روز توانسته اعتماد موسسات درمانی را به خود جلب کند و داروخانه‌ها و مراکز هم بتوانند به موقع تامین کالا و خدمات داشته باشند.
وی اظهار کزد:بیش از ۳۰۰هزار واحد بیمه شده شهری، یک میلیون ودویست هزار بیمه شده روستایی، ۳۰۰هزارکارکنان دولت بخشی ازجمعیت بیمه شده استان را تشکیل می دهد.
 جعفری گفت: درسالجاری با حمایت از بیماران صعب العلاح در زمان مراجعه درمانی و پرداخت هزینه‌های درمانی توانستیم بیش از ۴۵هزار نفر بیماران خاص و صعب العلاج را پوشش هزینه‌ای داشته باشیم که تاامروز در سامانه‌ها ثبت شده اند.
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: بیش از ۲۲۰میلیارد تومان در یکسال گذشته برای بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است که البته بیماری هایی نظیر فشار خون و دیابت و بیماری قلبی و عروقی ساده نیز در لیست بیماران صعب العلاج قرار دارند. 
وی در خصوص درمان ناباروری دراستان کرمان و کمک بیمه سلامت به زوج‌های نابارور گفت: اگر زوجی دچار ناباروری هستند  برای تامین هزینه‌های درمانی می‌توانندبه بیمه  مراجعه کنند و اگر مراجعه نکردند با تماس باشماره ۱۶۶۶ در مسیر درمان صحیح قرار بگیرند چرا که ۴۰درصد درمان ناباروری موفق خواهد بود.

وی افزود: در استان کرمان ۱۸هزار زوج نابارور وجود دارد. 

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری ها، تصریح کرد: داشتن بیماری هم اضطراب آور و هم هزینه بردار است که اثر بخشی درست این است که مادر بحث پیشگیری از بروز بیماری‌ها گام برداریم که بتوانیم در شناسایی و بیماریابی صحیح کمک به بهداشت و درمان داشته باشیم.

جعفری به آغاز طرح هزار روزطلایی  در دهه فجر از شهرستان کهنوج و گلباف به شکل پایلوت کشور اشاره کرد و افزود :این طرح باعنوان پیشگیری آغازین با توجه به ویژگی‌های روحی و روانی از روز اول بارداری تا دوسالگی کودک  اجرا می شود که البته همکاری سایر دستگاه‌ها را می طلبد. 

وی تاکید کرد : همچنین به منظور کمک به کاهش هزینه تهیه و دسترسی آسان به شیر خشک سهم ارز قوطی شیر خشک توسط بیمه‌ها تقبل شده و والدین شیرخواره ها با مراجعه به داروخانه‌ها با کد ملی شیرخواران سهمیه ماهانه دریافت می کنند.

وی افزود: این طرح کنترل جدی روی فروش غیرمجاز شیرخشک در سطح کشور خواهد داشت. 

برچسب ها: بیمه سلامت ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار