پزشکان ۷۵ درصد از فرار‌های مالیاتی را از آن خود کردند

بسیاری از مردم درحالی از عدم ارائه دستگاه‌های پوز توسط پزشکان در مطب‌ها گله‌مند هستند که سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است که ۷۵ درصد از فرار‌های مالیاتی توسط پزشکان صورت می‌گیرد.

  اخذ مالیات از دانه درشت ها و جلوگیری از فرارهای مالیاتی در کشور یکی از مهم ترین سیاست هایی است که دولت در راستای اجرای سیاست عدالت مالیاتی و شفافیت های مالیاتی  اجرایی خواهد کرد.

براساس این گزارش  در همین راستا هوشمندسازی نظام مالیاتی در راستای مالیات ستانی عادلانه در دولت سیزدهم  همواره مورد اهتمام قرار گرفته تا از این طریق ضمن شناسایی مودیان جدید، جلوی فرارهای مالیاتی میلیاردرها در هر صنفی گرفته شود.

در راستای اجرای این شفافیت مالیاتی در اردیبهشت سال ۹۱ استفاده از دستگاه کارت‌خوان طبق مصوبه هیات وزیران الزامی  و بر اساس این مصوبه شفافیت در سیستم بانکی ایجاد شد همچنین، در همین راستا بانک‌ها مأموریت پیدا کردند که  تراکنش‌های بانکی افراد و فروشنده‌های صاحب دستگاه کارت‌خوان را به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند همچنین قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بعد از ۲ سال معطلی در دولت سیزدهم اجرایی شد تا با شفافیت در فعالیت های اقتصادی و رویکرد عادلانه، مالیاتی ستانی هوشمندی را رقم بزند.

بر اساس ماده ۱۱ قانون پایانه فروشگاه و سامانه مودیان، بانک مرکزی ایران وظیفه دارد ضمن همکاری با سازمان امور مالیاتی، تا یک سال پس از ابلاغ این قانون دستگاه‌های کارت‌خوان و پایانه‌های فروش را ساماندهی کرده و با ایجاد تناظر میان آنها مجوز فعالیت، شماره اقتصادی بنگاه‌ها به پایانه‌های فروش شناسه یکتا اختصاص دهد.

بانک مرکزی موظف است در چارچوب قوانین مربوطه اطلاعات تراکنش‌های بانکی مانند مانده اول دوره وجوه واریزی وجوه قابل برداشت مانده پایان دوره و سایر اطلاعات حساب‌های بانکی به‌منظور تکمیل پرونده هویتی و دارایی به‌صورت بر خط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

هم اکنون بانک مرکزی همه پایانه‌های دارای کارت‌خوان را ساماندهی کرده است، بر این اساس هر دستگاه کارت‌خوان در کشور باید شناسه یکتا داشته باشد و اگر صاحبان دستگاه کارت‌خوان کد اقتصادی هماهنگ با دستگاه پوز را دریافت نکنند از مدار خدمت خارج خواهند شد.

همچنین کسانی که دارای دستگاه کارت‌خوان هستند مؤدی مالیاتی محسوب می‌شوند، براین‌اساس اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بانکی از سوی بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود. از این رو اگر پزشکی و یا هر صنفی از ارائه کارتخوان به مشتریان به بهانه‌های مختلف شانه خالی کند حساب های بانکی مورد بررسی قرار می گیرد و اگر مشکوک باشد به سازمان مالیاتی برای رسیدگی معرفی می شود.

اما در طی یک سال گذشته شاهد فرارهای مالیاتی از سوی پزشکان هستیم به طوری که در این زمینه همواره گزارش و شکایت هایی  هم از سوی مردم به دلیل عدم ارائه دستگاه های کارتخوان مطرح می‌شود به طوری که بسیاری از مردم اعلام می کنند که پزشکان در مطب های خود از ارائه دستگاه های کارت خوان پرهیز کرده وهمین موضوع باعث شده است که بسیاری از مریضان یا بروند پای دستگاه عابر بانک کارت به کارت کنند و یا حتی مجبور شوند پول نقد پرداخت کنند.

که در همین رابطه عامری یکی از مراجعه کننده به پزشک ارتوپد که اخیرا برای پرداخت ویزیت با مشکل مواجه شده بود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند وقت پیش پدرم را برای ویزیت به مطب پزشکی حوالی خیابان کارگر بردم و متاسفانه علاوه بر آنکه در این مطب آسانسور نبود و با شرایط بسیار سخت اقدام به بالا رفتن از پله ها کردیم اما بعد از گذشت چند دقیقه و در هنگام پرداخت ویزیت منشی مطب اعلام کرد که دستگاه پوز نداریم و باید پول نقد بدهید و یا بروید پای دستگاه عابر بانک اقدام به کارت به کارت کنید که همین موضوع باعث عصبانیت تمامی مراجعه کنندگان به این پزشک شده بود که در نهایت مجبور شدیم به سامانه سوت زنی شکایت کنیم.

براساس این گزارش در همین رابطه حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طبق قانون باید تمامی اقشار جامعه اقدام به پرداخت مالیات کنند و در حال حاضر با توجه به آنکه پزشکان در جایگاه و منسب بسیار بالایی قرار دارند باید طبق قانون مالیات ها یی که برای آنها تعیین شده است را پرداخت کنند افزود: در حال حاضر تمامی اقشار جامعه از جمله کارمندان و اصناف هم اقدام به پرداخت مالیات می کنند بنابراین با توجه به آنکه پزشکان سوگند یاد کرده اند بنابراین از جامعه پزشکی انتظار می رود که اقدام به پرداخت مالیات کنند.

به گفته وی فرار مالیاتی یکی از معضلاتی است که معمولا بیشتر از سوی افراد پردرآمد جامعه اتفاق می‌افتد در حالی که کارمندان و کارگران اولین گروهی محسوب می‌شوند که مالیات خود را پیش از دریافت حقوق پرداخت می‌کنند، برخی از پزشکان و مشاغل دیگر مانند طلافروشان جزو گروهی به شمار می‌آیند که به طرق مختلف از محاسبات مالیاتی فرار می‌کنند، از این رو سازمان امور مالیاتی باید به فوریت به صحنه بیاید و امکاناتی را برای رسیدگی به اشکالاتی که بر تعیین مالیات مودیان مالیاتی در کشور است، رفع کند تا این مالیات عادلانه شود. 

او افزود: معضل فرار مالیاتی برخی از پزشکان با وجود توصیه اکید به وجود دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها در حال پیگیری است، هر چند این معضل فقط مخصوص به این گروه نیست و برخی از اصناف نیز برخلاف قوانین اعلام شده از اجرای مصوبه‌های مالیاتی در این زمینه سرباز می‌زنند، اما مجلس در حال تدوین قوانین با پشتوانه اهرم‌های اجرایی قوی است و به محض نهایی شدن اعلام و اجرایی می‌شود. 

سوت‌زنی تنها راه مقابله با فرار مالیاتی 

حاجی دلیگانی اضافه کرد: گزارش مراجعه‌کنندگان به مطب‌هایی که درخواست وجه نقد یا پرداخت به طریق کارت به کارت را دارند یکی از راه‌هایی است که در حال حاضر می‌تواند از فرارهای مالیاتی در مطب‌ها جلوگیری کند و علاوه بر این از تخلفات نرخ‌گذاری‌های خارج از دایره قانونی نیز ممانعت کند. 

این نماینده ادامه داد: سوت زنی اقدامی است که می‌تواند اجرای عادلانه مصوبه‌های قانونی را هموار کند و در این مسیر پیش بینی‌هایی به منظور اعلام شماره تلفن‌ها و یا نهاد ویژه‌ای به این منظور صورت گرفته، اما هنوز نهایی نشده است ولی به محض بررسی‌های کامل از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین پشتوانه قانونی به طور جد با معضل فرار مالیاتی این گروه مقابله خواهد شد. 

وی بیان کرد: تمامی کارکنان و کارمندان سازمان امور مالیاتی در کشور باید به درستی و با دلسوزی  اقدام به راهنمایی تمامی مودیان مالیاتی کنند چراکه البته برخی از گزارش ها از رفتار بد کارکنان به گوش می رسد که در این زمینه باید اقدامات لازم برای تکریم مودیان صورت گیرد.

اخیرا هم موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص آخرین آمارها از فرارهای مالیاتی در حوزه پزشکی گفته است :متاسفانه علی رغم هشدار‌های بسیار فرار مالیاتی پزشکان ادامه دارد و گزارش‌های آن توسط سامانه گزارشگری تخلفات یا سامانه سوت زنی به اطلاع سازمان امور مالیاتی می‌رسد که ۷۵ درصد کل گزارش‌ها از تخلفات مربوط به پزشکان بوده است.

وی ادامه داد: سامانه سوت زنی در درگاه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و افراد می‌توانند پزشکان یا مشاغلی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند را به صورت ناشناس گزارش دهند. استفاده از کارتخوان برای پزشکان از سال ۸۹ الزامی شد و پزشکان موظف به نصب دستگاه کارتخوان شدند تا درآمدشان شفاف شود و مانند کارگران و کارمندان مالیات دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از تذکر‌های بسیار سازمان امور مالیاتی نسبت به فرار مالیاتی پزشکان، همچنان برخی از پزشکان از نصب و استفاده کارتخوان در مطب خود امتناع می‌کنند و درخواست کارت به کارت، دریافت پول نقد و سکه دارند.

موحدی در توضیح چگونگی فرار مالیاتی پزشکان گفت: برخی از پزشکان با حساب‌های شخصی کار نمی‌کنند و در بعضی از موارد از حساب منشی، خانواده و یا یک حساب تجاری دیگر استفاده می‌کردند که بسیاری از حساب‌های مشکوک به حساب‌های تجاری شناسایی شده است. همچنین بازرسی‌های میدانی نیز در این موارد انجام می‌شود.

سازمان امور مالیاتی به دنبال شفافیت و راه‌های مختلف در شناسایی فرار‌های مالیاتی است، در همین راستا سامانه سوت زنی را فعال کرده است  تا بسیاری از مردم تخلفات و فرار‌های مالیاتی از جمله فرار مالیاتی پزشکان را گزارش کنند که تا به امروز هم گزارش های مختلفی در این حوزه ارائه شده که خود توانسته است مشکل گشا در این حوزه باشد.

برچسب ها: مالیات ، فرارمالیاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
لطفا مسیرهای راهپیمایی با شکوه رو زودتر اعلام بفرمایید که مردم آماده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
لیاقت این ملت دکتر هندی و پاکستانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
ما با فرار مالیاتی دلالا و بازاریا کار داریم نه متخصصا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
هر پزشکی لا اقل ۳۰ تا مراجعه کننده داره ۱۳۵ هم پول ویزیت که در ماه ۱۰۰ م تومان درمیاد نباید مالیات بده ولی کارمند بیچاره آره!؟؟
تازه این فقط پول ویزیت. کلی هزینه دیگه هست. یه
ایران بهشت پزشکان. هرکی راضی نیست بره کانادا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
ما در دین مان نماز اول ماه داریم که دو رکعت هست می خوانید و یک صدقه می دهید در آن ماه محتاج دکتر نمی‌شوید. اسلام دین مهربانی و کاملی هست لطفاً انجام بدهید و معاف شوید از هزینه های. سرسام آور پزشکی یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
به نظرمن نباید از اینها مالیات گرفت چون که از لحاظ مالی اذیت بشن از اینجا می رن مثلا خواهر من مریض هست ما فقط آرزوی عمر طولانی نرفتن دکتر به خارج از ایران هستیم ودعا می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
مگ درآمدشون کمه ک مالیات ندن همون خارجم باید بدن ... درسته زحمت میکشن دولتم نباید پول مفت بخوره ولی قانون همجای دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
دکترا ک یریال تخفیف نمیدن تو بهترین مکانها مطب دارن مراجعه کنی میگن پول نقد بده لامذهبا روزانه میلیون تومن فقط پول ویزیت میگیرید بجز جراحی هایی ک تو بیمارستانهای خصوصی انجام میدین برا کیست ساده رحم ۲۰ میلیون پول درخواست میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بدبخت بیچاره ان دیگه.. از اینها میخوایید بگیرید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سالهاست که پزشکها تافته جدا بافته جامعه هستند و هیچ مالیاتی نمیدهند و همه سازمانها اینو میدونند و تا حالا هیچ اقدامی نشده ،
تا حالا هر پزشکی که رفتم کارت خوان نداشته و شماره کارت یکی دیگه رو میدن که پول واریز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
چون دولت مالیات میگیره ولی از خدمات خبری نیست،منم یه مغازه دارم امسال ۲۰ میلیون مالیات دادم اندازه ۱۰۰۰ توانم از دولت خدمات نگرفتم جز جریمه و بگیر وببند هزار تا مشکل دیگه که میندازه تو کسب کارمون این پول حرامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
مردک تو فقط روزی ۲۰ تومان سودته. یه کارمندی سالانه اندازه تو مالیات میده. خدمات دولت همان امنیتی هست که داری همان خدمات پزشکی و درمانی قضایی و تمیز کردن کوچه و خیابون و هزار تا خدمت دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پزشک ها دارن پوست مردم رو میکنن این قشر پر مدعای بدرد نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
به خدا قسم نه طنز میگم نه دروغ گدای شهر ما کارتخوان داره هر جا میبینه میگه کارتت رو در بیار اونوقت بعضی از این دکترها میفرستند بیرون برو پول بیار مگه اینا قسم خورده نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
چرا در صحبت هایشان تناقض وجود دارد ؟ یکی میگوید ٧۵درصد پزشکان فرار مالیاتی دارند ، یکی میگوید برخی از پزشکان فرار مالیاتی دارند ، برخی یعنی تعداد کمی ولی ٧۵ درصد یعنی تقریبا اکثریت. همین تناقض در گفتار و عمل شما باعث شده نه تنها در اکثر مراکز درمانی و مطب ها بلکه در بسیاری از مشاغل دیگر با کمال وقاحت از شما میخواهند کارت به کارت بکنید . تا کی به کارمند و کارگر بینوا میخواهید ظلم کنید و قبل از اینکه حقوقش بدستش برسد مالیات آنرا کم کنید ؟ چند سال است با این معضل دارید دست و پنجه نرم میکنید ولی همچنان یک مشت مفت خور فرار مالیاتی انجام میدهند ؟ میدانید چرا ؟ برای اینکه اراده ای برای انجام آن ندارید ؟ برای اینکه میترسید آن دکتر نازک نارنجی که بعضی هایشان دغدغه شأن این شده که اینهمه درامد پولی که بدست می‌آورند را چگونه خرج کنند و یا کجا سرمایه گذاری بکند ،قهر کند و مهاجرت کند ، حتی بعضی از این پزشکان نامحترم ( مخصوصا جراحان زیبایی)حق الزحمه خود را به ارز خارجی میگیرند ، خود من بارها و بارها گزارش کرده ام ولی آنها هنوز همچنان به کار خود ادامه میدهند ، این یعنی سامانه سوت زنی و شماره های اعلامی همگی سر کاری است و ما قشر ضعیف باید جور مالیاتی آنها را بکشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
دکتر چشم رفتم میگه پول نقد بده دکتر دندان میگه به کارت مادرم پول بریز
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۰۷:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
واسه همین مجلس و دولت افزایش تعرفه 46درصدی روبراشون تعیین کرده. پول روی پول بزارن به ریش ملت بخندن
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بخاطر اینکه پزشکان ۳۵ از درامد خودشان را یا از حقوق شأن مالیات پر داخت میکنند خب خیلی زیاد هست بخاطر همین تا میشه مراجعه کننده بیمار برا شأن کارت به کارت می‌کنه براشون و یا پول نقد میگیرند به دولت دوست ندارند بدهند نم پس ندهد براشون
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
عزیزم آدرس اشتباه نده. چرا دروغ میگی اون 35 درصدی که تو شنیدی حاشیه سود شغل پزشکی هست که خودش اشتباهه چون تقریباً همه درآمد پزشک سود خالصه. بعد از محاسبه سود به اون سود حاصل شده به صورت پلکانی از 15 تا 25 درصد مالیات تعلق میگیره. یعنی در بیشترین حالت عملاً بعد از کسر معافیت و ... تقریباً کمتر از 5 تا 8 درصد کل تراکنشش میشه مالیات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
چرا ما نمیبینیم؟ ما که یا اینترنتی نوبت میگیریم یا حضوری هم میگن کارت بکش
اینا مال تهرانه ؟؟؟؟ مال کجاست؟ ما مشهدیم همه کارتخوان دارن یا اینکه اینترنتی نوبت میگیریم و اینترنتی هم پرداخت میکنیم پول نقد چندین ساله که ندادم به هیچ دکتر یا داروخانه ای
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بايد ببينيد چرا فرار مالياتي؟ لابد ماليات تا يه مشكلي داره؟! بِه جاي اصلاح فشار و اصرار بيشتر بر اشتباه… نتيجه اين ميشه كه هر پزشكي بِه بقيه ميگه ديگه فايده نداره اينجا، مهاجرت كنيم…
آمار مهاجرت متخصصصين و پزشكان جوان رو هم ببينيد.. اون هم احتمالا ٧٥٪؜ كل مهاجرت تحصيل كرده ها رو شامل ميشه..

حالا شما بِه جاي اصلاح، بيا اينجا يه چيزي بنويس كه فاصله بين مردم و پزشكي كه خادم مردم هست رو بيشتر كني تا مسير مهاجرت رو با درد و احساس كمتري طي كنه…

پزشكان همه مطب ندارن و حقوق بگير دولت هستن! يعني سر ماه مالياتشون كم ميشه.. اين حقوق هم حدود ١٠ تومنش سر ماه داده ميشه، مابقي بره تا ٦ ماه يا حتي ١ سال بعد..
عملا حقوق پزشكان جوان، ١٠-١٢ تومنه… بعد شما توي رسانه ها يه جوري تيتر ميزني انگار هر پزشك يه دكل نفتي داره…

داداش، برو خودتو اصلاح كن تا بتوني راحت سر روي بالش بذاري..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
به جهنم که مهاجرت میکنن در نهایت یکی دیگه میاد جاشون. اون متخصصان با استعداد هم خودشون اصلاح و وجوان دارن مالیات میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
از بس که این جماعت نون تو خون مردم میزنن و از مریضی مردم پول در میآرند.
تازمانی که سیاست های بهداشتی و درمانی کشور را پزشکان تعیین میکنند، وضع همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تعداد قابل توجهی از پزشکان برای پرستیژ و مسائل مالی پزشکی میخونند و نه علاقه به پزشکی و یا علاقه به نفس درمان.باید خیلی ...باشیم که بتونیم چشم خود را به روی زیر میزیهایی که میگیرند ببندیم...با این اوصاف هم فرار مالیاتی در بین اونها عجیب نیست و هم موارد دیگر...
گذشت اون نسل طلایی پزشکان فرهیخته و دلسوز مثل دکتر قریب...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بنده مجبور شدم به مطب پزشکی مراجعه کنم و چاره ای نداشتم که بیماری بچه م رو اونجا مداوا کنم. خانم دکتر محترم با کمال احترام شماره حساب دخترشان را دادند و من واریز کردم به حساب ایشان... چون مرجعی عادل هم برای پیگیری وجود ندارد بنده هم به ناچار سکوت مرگبار اختیار کردم... بعد میگن دکترای ایران دارن مهاجرت میکنن خارج، آخه کجا بهتر از ایران بی قانون...
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۶:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
واقعا عادلانه نیست که کارمند بیچاره مالیاتش از حقوق پیشاپیش کسر بشه اما پزشکان پر درامد اصلا مالیات نمیدهند.
من حتی دکتر هایی دیدم شماره کارت بنام یکی دیگه میدن تا کارت به کارت کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بابا جان لااقل این مطلب را با جزئیات و توضیح به اطلاع مردم برسانید ،وقتی میگویید پزشکان ،مردم همه پزشکان را بعنوان یک الگو در نظر میگیرند ،در حالیکه برخی پزشکان هیچ مطبی ندارند و صرفا در بیمارستانهای دولتی کار میکنند،با دریافتهای تا یکسال و گاهی بیشتر تاخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بلا نسبت بعضی پزشکان محترم گدا تر از این پزشکان خودشونن !!!
Ireland
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خود دلیگانی هم مشکل داره. البته دکترها زیر میزی وپول نقد رو از طریق دیگری از مریض می گیرند تمام این فرار مالیاتی متعلق به اکثر این دکترهاست
آخرین اخبار