فرایند مطلوب تشخیص و درمان بیماران صرع در کشور

مدیرعامل انجمن صرع اصفهان گفت: فرایند تشخیص و درمان بیماران صرع در کشور مطلوب است.

مدیرعامل انجمن صرع اصفهان گفت: فرایند تشخیص، درمان و حمایت از بیماران مبتلا به صرع در ایران نسبت به سایر کشور‌ها بسیار مطلوب و اُمیدبخش است و هیچ نقطه از دنیا اینگونه به این بیماران خدمات ارائه نمی‌شود.

 مسعود اعتمادی فر افزود: مراحل تشخیص، آغاز اقدامات درمانی و دسترسی به دارو‌های مورد نیاز بیماران صرع در کشورمان بسیار کوتاه است در حالی که در بسیاری از کشور‌های خارجی این فرایند گاهی تا ۶ ماه به درازا می‌کشد.

او بااشاره به اینکه بیماران صرع محدودیتی در اشتغال، ازدواج و مسایل حقوقی ندارند و افراد جامعه در این زمینه باید آگاه شوند.گفت: صرع یک بیماری شایع و قابل درمان است و مبتلایان به آن نباید هیچگونه هراسی داشته باشند.

اعتمادی فر  با بیان اینکه بیش از سه هزار بیمار اکنون تحت پوشش انجمن خیریه صرع اصفهان هستند، افزود: بیماران در این انجمن با کمترین هزینه و آسانترین فرایند‌ها از حمایت‌های اجتماعی، معیشتی و آموزشی بهره مند می‌شوند.

متخصص مغز و اعصاب و مدیرعامل انجمن خیریه صرع اصفهان افزود: افراد مبتلا به صرع‌های مقاوم جزو بیماران سخت درمان محسوب می‌شوند و هزینه‌های درمان آن‌ها رایگان است.

اعتمادی فر خاطرنشان کرد: اصفهان با برخورداری از نخستین بخش جراحی صرع واقع در بیمارستان آیت الله کاشانی در درمان این بیماری در کشور پیشتاز است.

مدیرعامل انجمن خیریه صرع اصفهان افزود: بطور معمول یک درصد مجموع جمعیت را افراد مبتلا به صرع تشکیل داده اند که این آمار در کشور حدود ۸۵۰ هزار نفر و در اصفهان ۶۵ هزار نفر است.

به گفته وی حدود ۱۵ هزار بیمار صرع مقاوم به درمان در اصفهان وجود دارد.

اعتمادی فر ادامه داد: صرع در همه سنین دیده می‌شود، اما در کودکان، بزرگسالانِ بالای ۵۰ سال و مردان بیشتر است.

این پزشک متخصص افزود: عفونت‌های مغز، تومور‌های مغزی، ناهنجاری‌های ژنتیکی و آسیب به سلول‌های مغزی می‌تواند منجر به صرع شود و تشخیص این بیماری بر اساس علائم بالینی، نتیجه ام آر آی و نوار مغز است.

 دومین دوشنبه فوریه هر سال میلادی به عنوان "روز جهانی صرع" نامگذاری شده است. این مناسبت امسال در تقویم ایران مصادف با ۲۳ بهمن است.

صرع یک اختلال سیستم اعصاب مرکزی است که در آن فعالیت سلول‌های عصبی در مغز مختل می‌شود و باعث حمله‌های تشنج می‌شود.

علائم تشنج متفاوت است؛ برخی از افراد مبتلا به صرع به سادگی برای چند ثانیه مستقیم به جایی خیره می‌شوند در حالی که برخی بار‌ها دست و یا پا‌های خود را حرکت یا کشش‌های ناگهانی می‌دهند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.