مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

خلاء قانونی مانع اصلی اجرای طرح‌های گردشگری در معادن نمک گرمسار است

کرم زاده با اشاره به مشکلات متعدد برای جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های گردشگری در معادن نمک گرمسار گفت: خلاء قانونی مهم‌ترین مانع برای اجرای این طرح‌ها است.

امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ادارات صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در راستای اجرای طرح‌های گردشگری در معادن نمک گرمسار دخیل هستند، بیان کرد: لازم است برای اجرای طرح‌های گردشگری در گرمسار «پایتخت نمک ایران» برخی قوانین اداری اصلاح و خلاء‌های موجود برطرف شود.

وی افزود: مطابق قانون در معادن نمک فعال مجوز اجرای طرح‌های گردشگری صادر نمی‌شود و باید تأییدیه ایمنی برای طرح‌های گردشگری صادر شود و اکنون حضور گردشگران در معادن نمک در واقع غیرقانونی است و مسئولیت تأمین امنیت آنان بر عهده هیچ سازمانی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت استفاده از معادن نمک گرمسار برای گردشگری در اختیار این اداره کل نیست، تصریح کرد: معادن متروکه و غیرفعال نیز تحت مالکیت منابع طبیعی و آبخیزداری قرار دارد و که خلاء‌های قانونی نیز در این راستا مانع از اجرای طرح‌های گردشگری می‌شود.

وی ابراز کرد: معدن «ایران» در گرمسار به عنوان معدن متروکه و غیر فعال است و اکنون در اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قرار دارد و این اداره کل نیز به دنبال منافع مالی از اجرای طرح‌های گردشگری و اجاره معدن به سرمایه گذاران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.