رئیس دانشگاه قم:

دانشگاه قم به لحاظ آسیب‌های اجتماعی سالم‌ترین دانشگاه کشور است

رئیس دانشگاه قم گفت: طبق آمار رسمی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری ، دانشگاه قم سالم‌ترین دانشگاه به لحاظ آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی، رئیس دانشگاه قم در نشست خبری گفت: طبق آمار رسمی وزارت علوم، دانشگاه قم سالم‌ترین دانشگاه به لحاظ آسیب‌های اجتماعی است و این یعنی به واسطه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، با آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد به خوبی مقابله شده است. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار برنامه فرهنگی در دانشگاه قم اجرا شده و دانشجویان این دانشگاه ۹ رتبه برتر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کسب کرده اند. 

حجت الاسلام والمسلمین شریفی، دانشگاه قم را به عنوان بین المللی‌ترین دانشگاه کشور دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی خارجی از ۳۰ کشور در دانشگاه قم تحصیل می‌کنند که به واسطه این حضور، نشریه تایمز، دانشگاه قم را بین المللی‌ترین دانشگاه ایران معرفی کرده است. 

رئیس دانشگاه قم از رشد دو برابری نشریات علمی این دانشگاه در یک سال گذشته خبر داد و گفت: نشریات علمی نقشی تعیین کننده در تولید علم دارند و نشریات علمی این دانشگاه از ۶ نشریه به ۱۳ نشریه رسیده و برای رسیدن به ۲۱ نشریه علمی تا پایان سال ۱۴۰۳ هدف گذاری شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین شریفی از برنامه‌ریزی دانشگاه قم برای ایجاد ۱۰ پژوهشکده خبر داد و گفت: تاکنون پژوهشکده‌های علوم انسانی، فقه مضاف، مقاومت و زیارت و گردشگری مذهبی راه اندازی شده و دو دانشکده جدید شامل دانشکده معماری و شهرسازی اسلامی و دانشکده فناوری‌ها و علوم همگرا به ظرفیت علمی این دانشگاه اضافه شده است. 

وی به تناسب اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه نیز پرداخت و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۴۰ دانشجو یک عضو هیئت علمی در دانشگاه قم حضور دارد در حالی که باید به ازای هر ۲۵ دانشجو یک هیئت علمی داشته باشیم. 

رئیس دانشگاه قم گفت: فرایند جذب ۳۲ عضو جدید هیئت علمی انجام شده و امیدواریم هرچه سریعتر این افراد به مجموعه علمی دانشگاه قم اضافه شوند. 

وی از ثبت بیش از ۲۴۰۰ مقاله علمی از اساتید و دانشجویان دانشگاه قم در نشریه‌های معتبر طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: در این مدت گروه‌های پژوهشی دانشگاه قم افزایش ۲۵ درصدی داشته اند و از ۳۶ گروه و مرکز پژوهشی به ۴۴ مرکز ارتقا یافته اند. 

رئیس دانشگاه قم به برخی از اقدامات زیرساختی و عمرانی صورت گرفته در این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای محوطه سازی و تجهیز دانشگاه هزینه شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین شریفی از آغاز عملیات ساخت ۳۰۰ واحد خوابگاه ویژه متاهلین خبر داد و گفت: با همکاری و کمک خیران تا پایان سال، سقف اول ۱۵۰ واحد خوابگاه متأهلی احداث می‌شود و تا ۸ ماه آینده فرایند ساخت این خوابگاه‌ها در محوطه دانشگاه به اتمام خواهد رسید. 

رئیس دانشگاه قم در ادامه به دهه فجر انقلاب اسلامی و برخی از توفیقات علمی نظام اسلامی پرداخت و گفت: در حال حاضر متوسط نرخ رشد علم در کشور ما ۱۱ برابر میانگین جهانی است و در حوزه فناوری و رشد علمی با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار