دست کاری و مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است

رئیس پلیس راهور استان خوزستان گفت: دست کاری و مخدوش کردن پلاک خودرو تخلف نیست، جرم است.

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده، متخلف به مرجع قضایی معرفی خواهد شد و قانونگذار برای این تخلف به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی از ۶ ماه تا یک‌سال حبس در نظر گرفته است.

او می‌گوید: برخی مردم، چون نمی‌توانند خود را با قوانین و مقررات مدون شهروندی وفق دهند با هر اقدامی برای تمرد قوانین و جهت شناسایی نشدن دست به این کار می‌زنند ولی آگاه باشید این موضوع شگرد سارقین و مخلان نظام است بنابراین هیچ توجیهی ندارد و کسانی که وسایل نقلیه‌ای را با تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار می‌دهند مجرم محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان خوزستان گفت: در صورتیکه افسران راهنمایی و رانندگی، مصادیق پلاک دست‌کاری شده را مشاهدا نمایند متخلف را متوقف و ضمن اعمال جریمه و تسویه خلافی پلاک‌هایی که جعل شده به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند نمود.

از مصادیق این تخلف  قرار دادن پلاک پشت شیشه یا حذف کلی آن، استفاده از پارچه، دستمال یا طلق و... روی پلاک، تغییر شکل و ناخوانا کردن ارقام پلاک و استفاده از پلاک‌های دست نویس و تقلبی است.

سرهنگ دولتشاهی از شهروندان قانون‌مدار برای مشارکت در برقراری امنیت و نظم اجتماعی خواست در صورت مشاهده چنین تخلفی موقعیت آن خودرو را به سامانه ۱۱۰ گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.