توسعه زیرساخت‌ها برای بانوان در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه زیرساخت شهربانو، شهردخت و خانه‌های کوثر برای بانوان منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمحمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ با بیان اینکه زیرساخت‌های حوزه زنان در این منطقه طی ۲۰ سال گذشته مغفول مانده‌اند، گفت: راه‌اندازی دو مرکز مهارت‌آموزی کوثر، ویژه اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار و بانوان بدسرپرست از جمله اقداماتی بود که با هدف توجه به این امر در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت.

موسوی ضمن یادآوری این مطلب که نوسازی و بهسازی مجموعه‌های بانوان از سرفصل‌های طرح تحول بیست‌گانه خدمت شهر تهران به شمار می‌رود، افزود: منطقه ۱۱ به منظور اجرای این طرح و پاسخ به نیاز بانوان منطقه، ۳ پروژه کلان عمرانی و خدماتی شامل مجموعه فرهنگی-ورزشی شهربانو، شهردخت و راه‌اندازی مراکز مهارت آموزی کوثر را طی یک سال گذشته به انجام رساند که به امید خدا هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این پروژه افتتاح می‌شوند و به بهره‌برداری می‌رسند.

حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه درباره مرکز مهارت‌آموزی کوثر یک و دو نیز توضیح داد: این دو واحد با متراژ ۷۳ و ۶۹ مترمربع در ناحیه ۴ و محله هلال‌احمر شهرداری منطقه ۱۱ واقع شده‌اند که اولی به بسته‌بندی شکلات و دومی به خیاطی اختصاص پیدا خواهد کرد.

عموزاده با بیان اینکه نزدیک به سه روز است که مراحل مقدماتی راه‌اندازی این مراکز شروع شده، ادامه داد: با نگاه ویژه شهردار محترم منطقه در مورد ضرورت راه‌اندازی مراکزی ویژه بانوان، این پروژه آغاز شده و بهره‌بردار هم‌اکنون در حال اقدامات عمرانی، نظیر مرمت، رنگ‌آمیزی، شست‌وشو و تجهیز وسایل همچون نصب سینک و کابینت است.

وی یادآور شد: برای راه‌اندازی مجموعه‌های مرکز مهارت‌آموزی کوثر، کارگروه تأییدیه بهره‌برداران، توسط اداره توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تشکیل می‌شود که پس از بررسی و تأییدیه، بهره‌بردار، موظف می‌شود، با توجه به شرایط ملک، نسبت به اشتغالزایی بانوان زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست اقدام کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز دیگر در مجتمع ولیعصر (عج) گفت: مجموعه دیگری با موضوع تولید سینک آشپزخانه، طبق همین روال در آن مجتمع قرار است ایجاد شود که رویکرد آن هم اشتغال‌زایی برای بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار خواهد بود.

برچسب ها: شهرداری ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار