زمستان گذرانی حدود ۶۰ هزار بال پرنده در تالاب کانی‌برازان مهاباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون، حدود ۶۰ هزار بال پرنده در تالاب کانی‌برازان مهاباد در حال زمستان گذرانی هستند که در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جمعیت پرندگان در تالاب کانی‌برازان در مقایسه با زمان مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ هزار بال پرنده در تالاب حضور دارند و با توجه به تامین حق‌آبه و شرایط مطلوب زیستگاهی، این تالاب اکنون یکی از زنده‌ترین تالاب‌های کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در جنوب استان و طی هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت اب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی و اجرای مصوبات کارگروه استانی نجات دریاچه ارومیه تالاب بین المللی کانی برازان بصورت حداکثری آبگیری خواهد شد.

شهند با اشاره به تنوع گونه‌های پرندگان در این تالاب در ادامه گفت: در سرشماری زمستانی که طی روز‌های اخیر انجام شده، کارشناسان حیات وحش بیش از ۱۸۰ گونه پرنده در تالاب، مشاهده و شناسایی کردند که ۷۰ درصد از آن‌ها پرندگان مهاجر هستند و از اوایل شهریور تا اواخر اسفند به این تالاب می‌آیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.