الزام به تاسیس پارک‌های علم و فناوری در همه استانهای کشور

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم مصوبه‌ای داریم که در هر استان پارک‌ علم و فناوری تأسیس شود.

سید علی یزدی خواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب به هر جهت مرجعیت خودش را برای کشور، برای ما و برای جوانانمان حفظ کرده است زیرا کتاب یک مرجع ارزشمند برای پر کردن اوقات فراغت، برای تقویت بنیه‌های علمی، برای تقویت بنیه‌های اعتقادی و برای پیوند زدن گذشته به آینده است. 

وی گفت: در برنامه هفتم مصوبه‌ای داریم که در هر استانی پارک‌های علم و فناوری تأسیس شود، مجموعه باغ کتاب همچنان نیاز به توسعه دارد و باید بخش‌های علمی و بخش‌های فکری و بازی‌های فکری و بخش‌های تفریحی دائماً توسعه پیدا کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان یک عنصر فرهنگی  بازدید از باغ کتاب یک تجربه‌ بسیار متفاوت بود و مجموعه‌ی موزه هم که در اینجا ساخته شده و تقریباً همه‌ی نیاز‌های کودکان و نوجوانان و جوانان را پاسخ می‌دهد، کم‌نظیر است.

یزدی خواه گفت: به نظرم می‌رسد که باید مجموعه‌ای آموزشی در حوزه‌های مخصوصاً پیش‌دبستانی، ابتدایی و دورهٔ متوسطه با تفاهم‌نامه‌هایی که با آموزش و پرورش منعقد می‌شود، مدارس را ملزم کند که حداقل یک بار تا دو بار دانش‌آموزانشان را به مجموعه باغ کتاب بیاورند زیرا این مجموعه متنوع است که همه‌ی ذائقه‌ها را پوشش می‌دهد و دانش‌آموزان با هر گرایشی، با هر سطحی از استعداد و با هر نوع علاقه‌مندی می‌تواند جذابیت‌های مورد نظر خودش را پیدا کند و از آن‌ها استفاده کند.

برچسب ها: کتاب ، علم و فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار