آغاز به کار داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران در دادگستری اصفهان

مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران در دادگستری اصفهان برگزار شد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان  در آیین تحلیف متقاضیان پروانه حرفه‌ای داوری و میانجی‌گری در دادگستری اصفهان گفت: امیدواریم با شروع به کار داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران در کنار اعمال سیاست‌های پیشگیرانه در مقوله وقوع جرم، آمار ورودی پرونده به دستگاه قضائی استان کاهش و به دنبال آن دقت و سرعت در رسیدگی‌های قضائی افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ غنی و اسلامی صلح و سازش در جامعه افزود: یکی از اهداف عالی در دستگاه قضائی حل اختلاف دعاوی از طریق میانجیگری و حضور معتمدان و ریش سفیدان به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش است چرا که ظرفیت‌های آموزه‌های دینی و سیره معصومین (ع) کشور آنچنان غنی است که می‌توان با بهره گرفتن از آن میزان صلح و سازش در جامعه را به شکل چشم‌گیری افزایش داد.

او از سرقت‌های خرد، توهین و ضرب و جرح به عنوان سه جرم با بیشترین فراوانی در کشور و استان یاد کرد و گفت: لازم است مسؤولان با فرهنگ‌سازی و بالابردن آستانه‌تحمل مردم و ترویج روحیه صبر و گذشت در جامعه، از وقوع بسیاری از جرائم کیفری جلوگیری به‌عمل آورند.


 در این مراسم، تعدادی از متقاضیان دریافت پروانه داوری حرفه‌ای و میانجی‌گری پس از انجام مراسم تحلیف پروانه‌های خود را اخذ کردند.


منبع: فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیره السادات نوریان نجف آبادی
۲۳:۴۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
چه فایده ای داره وقتی به شکایت از وکیل حتی در کانون وکلا ترتیب اثر داده نمیشه و فقط پارتی بازی می کنند وبه همدیگر نون قرض می دهند.واقعا در نظام اسلامی این برخوردها دور از انسانیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
اول پرونده ه ها صلح و سازش چه قدرخوبه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
از‌این‌دادگستراها‌ودادگاه‌ها‌واین‌قوه‌قضائیه‌عدالت‌بیرون‌نمی‌اید‌که‌پایشان
بر‌اپارتاید‌وظلم‌است