الجزیره: سپاه قدس در مناطق بمباران شده آمریکا هیچ پایگاهی نداشته است

شبکه الجزیره قطر بامداد شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: سپاه یا نیروی قدس در مناطقی که آمریکا بمباران کرده هیچ پایگاهی نداشته است.

به نقل از این شبکه قطری، این منابع به الجزیره گفتند که ادعای آمریکا درباره حمله به نیروی قدس در سوریه، بی اساس و فریب افکارعمومی است.

این منابع آگاه افزودند: حملات آمریکا، تجاوزی آشکار به سوریه و عراق بوده و به ثبات منطقه‌ای آسیب می‌زند.

پیشتر مقامات آمریکایی مدعی شدند که برخی پایگاه‌های متعلق به سپاه را در سوریه و عراق هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه ۲۰۲۴، نیرو‌های فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: امروز به دستور من، نیرو‌های نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن برای حمله به نیرو‌های آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات کشورش به مواضعی در سوریه و عراق به تلافی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر اعلام کرد: پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

بایدن در توجیه این حملات مدعی شد: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست. همه کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند، بدانند اگر به یک آمریکایی آسیب برسانید، ما پاسخ خواهیم داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از حمله روز یکشنبه گذشته به نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در شمال شرقی اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی شد، نیرو‌های ارتش آمریکا امروز (عصر جمعه به وقت محلی) به دستور رئیس جمهور بایدن به هفت پایگاه و تاسیسات که شامل بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه بود، حمله کردند.

آستین گفت که پاسخ آمریکا به حمله پهپادی به پایگاهش در اردن، در زمان و مکان انتخابی واشنگتن خواهد بود و ادعا کرد: ما به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگر نیستیم، اما رئیس جمهور و من حملات به نیرو‌های آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد. ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده آمریکا، نیرو‌های خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیرو‌های یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
اونها خودشون بهتر میدونن ایران پایگاه داشته یا نه ! فقط برای افکار عمومی و مردم کشورش اینطوری میگه که یعنی زدیم ولی هم جای خالی رو زدن هم از ایرانی کسی اونجا نبوده . فقط برای اینکه بگه من هنوز هستم این کارو کرده و حالا عواقبشم باید بپذیره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
بس کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
تا نزنه اروم نمیگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
باید بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
تمام این جنگ بین دو ابرقدرت جهان آمریکا و روسیه هست که به سمت خاورمیانه آمده روسیه گاوش در اوکراین زاییده مانده که بعدها منافع خاورمیانه که به سودش روسیه باشه آمریکا هم بیشتر منافع خاورمیانه داره از اسرائیل قطر عربستان ووووو ایران هم از يک سمت که ۹۰درصد ساز شیپور جنگ میزنه که به سود روسیه باشه از طرف تروریستی داعش و غیر هستند خلاصه وسط این جنگ ایران هست جنگ خاورمیانه را شعله ور می‌کنند جنگ غزه یمن لبنان ووو حتی پاکستان تا لحظه جنگ آماده بود همه‌ش مال منابع آمریکا و روسیه هست ایران بهتر است نه شرقی نه غربی بمانیم نه به خاطر منافع روسیه مرگ بر آمریکا و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
اسراییل میزنه امریکا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا تاکنون به خاطر منافع خود، روی واقعی خودشو نشون نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و همه هم پیمانان خواستار جنگ
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۵۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
کار امریکا همین است فکر می کنید در یمن چه می کند صحرای های برهوت را بمباران می کند تا قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد چرا که ال سعود در طول هشت سال جنگ چیزی برای امریکا نگذاشته
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت
۰۹:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
ایران و آمریکا برای نابودی کشورهای عربی هماهنگ اند و دشمن مشترک اعراب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
سیاست بی پدر و مادر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
در شطرنج بین ایران و محور مقاومت با آمریکا و اسرائیل طرف ایرانی و محور مقاومت دائما در حال کیش نمودن غربی هاست و یک لحظه هم آنها را راحت نخواهد گذاشت و اینکار را آنقدر ادامه می دهد تا غرب را در موقعیت مات شدن قرار دهد. محور مقاومت با امید و صبر و فرسایشی نمودن جنگ و حملات بی پایان دشمن را خسته و ناچار به عقب نشینی خواهد کرد. آمریکا و اسرائیل و انگلیس ناچار به خروج از تمام خاورمیانه هستند زیرا حملات فقط با خروج آنها پایان خواهد یافت و اقدامات غرب مانع ادامه حرکت به سمت قله و پیروزی نخواهد شد.
Netherlands
بمانی
۱۰:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام
مقاومت نباید کوتاه بیاد و حملات آمریکا را با جدیت بیشتر و غافلگیرانه مانند حمله به پایگاه مرزی اردن ادامه دهد ،کشته شدن آمریکایها باعث ترس و وحشت واقعی میان آنها میشود. مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار