حافظ جان خود و سرنشینان خودرو باشید

مرکز فرهنگ ترافیک پلیس کرمان از رانندگان خواست با رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی در هوای طوفانی حافظ جان خود و سرنشینان خودرو باشند.

مرکز فرهنگ ترافیک پلیس کرمان نکاتی به رانندگان یادآور شد تا با رعایت آن ها حافظ جان خود و سایر سرنشینان باشند که به شرح زیر است:

برای اینکه بتوانید راحت‌تر و با امنیت بیشتر در هوای طوفانی رانندگی کنید، لازم است با نکات ایمنی آن آشنا شوید.

۱- مجهز بودن خودرو:

قبل از سفر و یا تردد در شهر و یا خارج از شهر حتما از مجهز بودن خودرو خود مطمئن شوید.  ممکن است در جاده  هوا مه آلود، طوفانی و یخ بندان  باشد، بنا براین  شما قبل از سفر باید تمام احتمالات را در نظر بگیرید و امکانات مورد نیاز را تهیه کنید تا در هنگام بروز این احتمالات دچار مشکل نشوید.  

۲- اخبار هواشناسی را پیگیری کنید

اگر سفر شما ضروری است و در صورت بروز هر رخدادی شما نمی توانید سفر را کنسل کنید، حتما خبر‌های هوا شناسی را دنبال کنید تا از وضعیت آب و هوایی مسیر پیش رو مطلع شوید.

۳- برنامه ریزی داشته باشید

مسیری که قرار است در آن رانندگی کنید را مشخص کنید. سعی کنید مسیری که انتخاب می کنید مسیری امن و مطمئن باشد، همچنین برای اینکه در جاده، مسیر را گم نکنید، برنامه مسیریاب را در تلفن همراه خود نصب کنید. به نزدیکان خود آدرس مسیر پیش رو اطلاع دهید  که تا در صورت بروز مشکل در جاده و خاموش شدن تلفن همراه، بتوانند به شما کمک کنند.   

۴- با احتیاط برانید:

در اثر وزش باد شدید ممکن است کنترل کردن خودرو برایتان مشکل شود. به دلیل اینکه وزش باد به طور ناگهانی رخ می دهد ممکن است شما را در هنگام رانندگی غافلگیر کند و این امر منجر به صدمه دیدن شما شود. اگر در طول مسیر به طور آهسته و با احتیاط رانندگی کنید. در صورت وزش باد هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

۵- انتخاب مسیری امن برای رانندگی

اکثر حوادثی که رخ می دهد در فضای بیابانی و بدون هیچ گونه موانعی صورت می گیرد. مسیر‌هایی که در اطراف  ساختمان‌های بلند قرار گرفته است گزینه‌ی خوبی برای رانندگی است چرا که قرار گیری این ساختمان‌ها مانع خوبی برای وزش باد شدید می باشد.  

 ۶ـ در هنگام رانندگی در هوای طوفانی سبقت گرفتن کار خطرناکی است.

سبقت گرفتن با سرعت بالا ممکن  است باعث شود، کنترل خودرو از دست شما خارج شود و منجر به بروز حادثه شود؛ بنابر این سعی کنید سرعت خود را کنترل کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار