استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه ظرفیت لازم برای برگزاری مسابقات بین المللی را دارد

استاندار کرمانشاه گفت : این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و گردشگری از ظرفیت لازم برای برگزاری مسابقات بین المللی در رشته‌های مختلف ورزشی برخوردار است.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه گفت : این استان در کنار ظرفیت‌های خوب عرصه گردشگری و تاریخی، از استعداد‌های ورزشی بالایی برخوردار است که باید بیش از گذشته از آن‌ها استفاده مطلوب کرد.

وی اضافه کرد: کرمانشاه استان اقلیم چهار فصل است و این امر این فرصت را در اختیار گردشگران قرار داده تا در هر فصل سال از این اقلیم منحصربه فرد بخوبی استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها اولین و موثرترین موضوع برای توسعه و شکوفایی ورزش است یادآور شد: برای کسب میزبانی‌های بین المللی نیز باید توجه ویژه‌ای به توسعه این زیرساخت‌ها داشت تا بتوان فضای لازم را برای این امر در استان بخوبی مهیا ساخت.

وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و آغاز نخستین روز این ایام باشکوه افزود: ایران اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های خود توانسته پس از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی با طی قله‌های پیشرفت و توسعه به مرز خودکفایی برسد.

صحرایی دهه فجر را نماد خوباوری ملت ایران دانست و ادامه داد: پدران و مادران ما با دستان خالی از میهن اسلامی و این آب و خاک جانانه دفاع کردند و آن را به دستان ما سپردند، ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه آنان در رساندن کشور به قله‌های پیشرفت باشیم.

وی گفت: در شرایطی که ما اوایل جنگ حتی قادر نبودیم سیم خاردار تهیه کنیم اکنون به مرحله‌ای رسیده ایم که در استانی همچون کرمانشاه سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی داریم و توانسته ایم در بخش کشاورزی نیز میزان تولیدات خود را به ۶ برابر افزایش دهیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: این استان هم اکنون توانسته است به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود و سالانه هزاران بیمار از خارج از کشور برای مداوا به این استان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش عالی نیز کرمانشاه هم اکنون میزبان بیش از سه هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی است و بیش از ۷۰۰ دانشجوی خارجی دیگر برای تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های این استان درخواست تحصیل ارایه داده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
مسابقات بین المللی !!!!!
استان کرمانشاه در غرب کشور چی بوده و الان به کجا رسیده فرودگاه کرمانشاه تقریبا تعطیل ، مکانهای تفریحی تقریبا صفر ، تله کابین چندین سال رها شده ، منوریل تصمیم غلط و داغون و رها شده، بیکاری و فلاکت و هزاران درد بی درمان دیگر ....