تبدیل طرح به شرکت در دانش بنیان‌ها

رئیس دانشگاه اراک گفت: از سال ۹۲ تاکنون، ۳۰ شرکت تأسیس شده که از این تعداد ۱۳ شرکت دانش بنیان و بقیه در زمینه‌های صنعت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

ذوالفقاری افزود: محصولات این شرکت‌ها از یک دانش دانشگاهی شکل گرفته و اکنون به یک محصول عام در جامعه تبدیل شده است.

به گفته او رویداد‌های مختلفی در حوزه‌های دانش بنیان، که از عرصه‌های دانشگاه به پارک‌های علم و فناوری و سپس به حوزه شهرک‌های صنعتی توسعه یافته، و از طرح در دانشگاه به شرکت تبدیل شدند.

رئیس دانشگاه اراک ادامه داد: این دانشگاه در حوزه‌های فناوری اطلاعات، رایانه، سامانه‎های جدید هوش مصنوعی، پزشکی، تجهیزات پزشکی، تحلیل آماری و هوشمندسازی، ماشین سازی و فناوری‌های به روز و مؤثر در صنایع فعالیت دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه از زمان انقلاب تاکنون بیش از ۵۰ هزار دانشجو از دانشگاه اراک فارغ التحصیل شده‌اند افزود: دانشگاه  اراک اکنون با بیش از هشت هزار دانشجو هم در مشغول تحصیل هستند که ۹۰۰ نفر آنها دانشجویان بین الملل هستند.

او خاطر نشان کرد: دانشگاه اراک از سال ۱۳۵۰ با ۴۸۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی فعالیت خود را شروع کرده و اکنون با گذشت ۵۲ سال از عمرش با بیش از هشت هزار دانشجو و ۲۹۱ هیئت علمی در ۱۶۲ رشته تحصیلی فعالیت می‌کند.

برچسب ها: دانش بنیان ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.