برنامه هفتم و نگاه مخصوص به استان‌ها

یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیرامون واکاوی سرفصل‌های برنامه هفتم کشور گذشت.

معاون امور برنامه‌های توسعه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آنچه در برنامه هفتم توسعه به صورت خاص به آن پرداخته شده تدوین برش‌های استانی برنامه هفتم است و استان‌ها باید برنامه عملیاتی مدونی که در آن چالش‌ها، بحران‌ها و پیشران‌ها طرح شده را به دولت تحویل دهند.

کسالایی افزود: هدف گذاری دولت کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی ۸ درصدی است که این مهم تنها با اصلاح ساختار بودجه کشور، ساختار بانکی و اصلاح نظام مالیاتی و در نظر گرفتن پیشران‌ها محقق می‌شود.

او ادامه داد: برنامه هفتم کشور مبتنی بر مسئله محوری، تأکید بر اولویت‌های کشور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است که در ۲۶ فصل تدوین و از سوی دولت عملیاتی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم تبیین برنامه هفتم پیشرفت کشور برای آمادگی مدیران دستگاه‌های اجرایی در تدوین برش استانی آن، تصویب طرح جامع شهر ساروق با محوریت توسعه ۱۰ ساله شهر و امامزاده ۷۲ تن و الحاق ۴۰ هکتار اراضی برای ساخت هشت هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را از اصلی‌ترین دستور کار‌های شورای برنامه ریزی و توسعه استان دانست.

عسگری افزود: امید است با هم افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان زمینه برای پایش مشکلات، بحران‌ها، نیاز‌ها و پیشران‌ها و تدوین برش استانی برنامه هفتم پیشرفت کشور مهیا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.