مصنوعات طلا و جواهر در زنجان پایش می‌شود

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مصنوعات طلا و جواهر با هدف جلوگیری از خرید و فروش طلای غیر استاندارد در این استان پایش می شود.

امیر حاجی قربانی معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در راستای کنترل بازار مصنوعات طلا و جواهر استان و جلوگیری از عرضه و فروش مصنوعات طلای غیر استاندارد، کارشناسان این اداره کل طی گشت مشترکی با حضور بازرسان اتحادیه طلا و جواهر استان از طلافروشی های سطح استان بازدید می کنند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در بازرسی از ۸۳ مرکز فروش مصنوعات گرانبها تعداد ۴۶ مورد انواع مصنوع طلا و ۳۲ مورد انواع سکه پارسیان فاقد کد ردیابی و کد باطل شده، کشف و از چرخه فروش خارج شد.

این مسوول ادامه داد: تمامی مصنوعات تزیینی طلای تولید داخل باید دارای کد ردیابی باشد و آن دسته از مصنوعاتی که فاقد کد هستند، قیچی و از چرخه فروش خارج می شوند.

به گفته معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان زنجان در صورت تکرار موضوع توسط فروشنده، پرونده به مراجع قضایی ارجاع می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در کیفیت محصولات، موارد را از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.