پیوستن ارمنستان به دادگاه کیفری بین‌المللی

یک مقام ارمنستانی اعلام کرد اساسنامه دادگاه کیفری بین‌المللی رم از اول فوریه برای ارمنستان رسما لازم‌الاجرا شد.

یگشی گیراگوسیان، نماینده رسمی ارمنستان در مسائل حقوقی بین‌المللی، به خبرگزاری فرانسه گفت که اساسنامه دادگاه کیفری بین‌المللی رم از اول فوریه برای ارمنستان رسما لازم‌الاجرا شد.

او در این خصوص توضیح داد که پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی ابزار‌های جدی برای جلوگیری از وقوع جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در خاک ارمنستان در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

این مقام ارمنستانی افزود: این موضوع بیش از همه به جمهوری آذربایجان مربوط می‌شود که بر سر منطقه قره باغ کوهستانی وارد دو جنگ با ارمنستان شده است.  

در اکتبر گذشته، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین معتقد بود که ارمنستان تصمیم اشتباهی برای تصویب اساسنامه دادگاه رم گرفته است، اقدامی که وزارت خارجه روسیه آن را غیر دوستانه توصیف کرد.

شایان ذکر است که دادگاه کیفری بین‌المللی که مقر آن در لاهه است، به دلیل جنگ در اوکراین، حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را صادر کرده بود. ایروان اکنون موظف است در صورت ورود پوتین به خاک خود، او را دستگیر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اون وقت برای دست گیری پوتین طبق حکم کیفری لاهه اقدام لازم رو باید انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
حق
۱۱:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اول اینکه روس‌ها گوه خوردن آتش بس و نیروهای صلح در قره باغ مسلط کردن دوم چرا بعد از اینکه باکو حمله کرد ۱۲۰هزار ارمنی خانه هایشان را ترک کردن صلح‌بانان روسیه اقدامی نکرد که هیچ هنوز قصد داشتن استان سیونیک ارمنستان را به زور به باکو بدهد واقعا هم دیدیم قبلا روس‌ها متحد ارمنستان بود وموقع جنگ دشمن ارمنستان شد پس بخدا روس‌ها خیلی از آمریکایی ها بدتر جانی تر وبی رحمتر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
پوتین را بازداشت کنید
آخرین اخبار