استفاده از عناوین علمی غیر واقع، ممنوع و جرم است

رییس دادگستری زرند با اعلام جرم بودن استفاده از عناوین علمی غیرواقع دانشگاهی و حوزوی از جمله دکتر، مهندس و... از برخورد قاطع با متخلفین خبر داد.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به در پیش بودن مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم رعایت قانون از سوی نامزد‌های انتخاباتی بر جرم بودن استفاده از عناوین علمی غیرواقع در تبلیغات انتخابتی تاکید کرد و گفت: به موجب ماده واحده قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مصوب ۱۳۹۶،  استفاده از عناوین علمی همچون دکتر، مهندس و... منوط به داشتن مدرک علمی معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخل یا خارج است.

وی تصریح کرد: این افراد چنانچه مدرک معتبر را نداشته باشند و از این عناوین استفاده کنند؛ چه در مکاتبات اداری و چه در تبلیغات عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی از جمله: رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تارنما (سایت) یا سخنرانی در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی، جرم برایشان محسوب شده و مشمول اعمال قانون می‌شوند.

 رئیس دادگستری زرند افزود: مدارک علمی تنها با طی شدن فرایند علمی و اخذ آن از مراجع علمی دانشگاهی و حوزوی معتبر است؛ بنابراین در شأن مسئولان و متولیان جامعه نیست که برای بالا بردن جایگاه اجتماعی خود این گونه متوسل به القاب و عناوین غیرواقع که جرم است، شوند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
پس چرا خورشید یزدان آباد در کنارش بعضی هارا که اصلا دانشگاه را ندیده‌اند مهنددس خطاب میکند اگر مهندس هستند مدر کشون تو کانال بگذارید مردم بدانند