طی دهه فجر:

بیش از ۲۰۰ طرح عمرانی در رفسنجان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود

فرماندار رفسنجان گفت: طی دهه فجر بیش از ۲۰۰ پروژه در شهرستان رفسنجان با اعتبار بالای ۱۱ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.

  حسین رضایی در نشست خبری در محل فرمانداری که با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، دهقانی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، آرمان معاون امور عمرانی فرمانداری و جمعی از خبرنگاران برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه مبارک فجر به تشریح طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان پرداخت و گفت: در این ایام به همت جهاد کشاورزی، ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین شهرداری رفسنجان نیز بیش از ۲۵ پروژه  با هزینه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان را   افتتاح می‌کند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: ۴۳ طرح عمرانی، شامل: احداث پارک، زیرسازی و آسفالت، روشنایی معابر، سنگفرش، بهسازی رودخانه ها، احداث دفتر دهیاری و دیگر موارد در روستا‌های بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۱۳ طرح عمرانی هم با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر در روستا‌های بخش نوق رفسنجان افتتاح می‌شود.

رضایی بیان کرد: در روستا‌های کشکوئیه هم ۱۳ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: شهرداری صفاییه نوق هم ۳ طرح با اعتبار ۲.۸ میلیارد تومان، شامل: آسفالت، المان و تابلوسازی، روشنایی معابر و ... افتتاح می‌کند؛ ضمن اینکه به همت شهرداری جوادیه الهیه نیز ۱۴ طرح با مبلغ ۲۴ میلیارد تومان در این ایام افتتاح خواهد شد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: به همت شهرداری کشکوئیه نیز ۱۲ پروژه با اعتبار ۷.۷ میلیارد تومان، شامل: طرح‌های پایگاه امدادی جاده ای، جدول گذاری، احداث پارک و دیگر موارد افتتاح می‌شود و  شهرداری بهرمان هم ۶ پروژه با اعتبار ۷.۷ میلیارد تومان  آماده افتتاح دارد.

رضایی گفت: در روستا‌های بخش نوق هم ۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۸.۵ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد که این طرح‌ها شامل: استخر ذخیره آب، چمن مصنوعی برای دبستان، پارک، روشنایی معابر، زیرسازی و آسفالت و ساختمان کمیته امداد است.

وی بیان کرد: همچنین ۵ پروژه هم به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتبار ۹۴ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که این طرح‌ها، شامل: رفع نقطه پرحادثه، روشنایی، روکش حفاظتی آسفالت، ساخت پل و ... در محل‌های کمربندی رفسنجان و محور رفسنجان به سرچشمه و نیز راه‌های روستایی کوثرریز و اکبرآباد هجری اجرا شده است.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: اعتبارات حوزه راه‌های مذکور از محل اعتبارات ملی و مجتمع مس سرچشمه تأمین شده است.

رضایی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم ۱۱ طرح در رفسنجان با اعتبار بالغ بر ۴۷.۵ میلیارد تومان، شامل: احداث خانه‌های پزشک در احمد آباد دئفه، کوثرریز، عرب آباد، ناصریه و نیز مقاوم سازی بخش‌های بستری بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) افتتاح می‌کند.

وی ادامه داد: به همت بهداشت رفسنجان نیز ۵ خانه پزشک با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان به بهره بردرای می‌رسد.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: به همت اداره مخابرات هم ۷ پروژه با اعتبار ۲ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

رضایی به پروژه‌های اداره برق شهرستان رفسنجان هم اشاره کرد و افزود: این اداره در رفسنجان و حومه اطراف قرار است ۸ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری برساند که این پروژه‌ها، شامل: تأمین برق متقاضیان فاقد شبکه شهری و روستایی، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، رفع افت ولتاژ روستا‌های بخش مرکزی، روشنایی روستاها، احداث خطوط فشار متوسط برای رفع افت ولتاژ و احداث ۱۵ پست برق است.

وی بیان کرد: در مجموع اداره برق رفسنجان ۷۶ هزار متر شبکه برق احداث کرده است.

رضایی گفت: اداره برق منطقه نوق هم اعلام کرده که ۸ پروژه با اعتبار ۷.۳ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رساند.

وی گفت: در حوزه صنعت و معدن و تجارت هم ۳ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسند که شامل: بازیافت مس، رنگ کاری فلزات و محصولات بتنی غیر مسلح (سنگ فرش) است.

فرماندار رفسنجان در توضیح پروژه‌های کلنگ زنی در این شهرستان هم گفت: عملیات اجرایی ۲ پروژه شامل: مجموعه فرهنگی و ورزشی و نیز بهسازی گلزار شهدا با اعتبار مجموع ۱۲ میلیارد تومان در بخش مرکزی آغاز می‌شود.

وی افزود: همچنین ۳ پروژه در بخش‌های نوق و کشکوئیه با اعتبار پیش بینی شده ۱.۴۵ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود که شامل: احداث پارک و جدولگذاری و فضای سبز است.

رضایی بیان کرد: به همت شهرداری جوادیه الهیه هم قرار است ۲ پروژه شامل: ایستگاه راه آهن با اعتبار ۵ میلیارد تومان و نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان کلنگ زنی و اجرا شود.

وی ادامه داد: مخابرات رفسنجان نیز ۱۰ پروژه شامل فیبر نوری را در نقاط مختلف شهرستان با اعتبار ۲.۴۵ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد کرد.  

برچسب ها: دهه فجر ، افتتاح طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.