جام ملت‌های آسیا؛

عربستان ۱ (۲) - (۴) ۱ کره‌جنوبی/ حذف نخستین مدعی قهرمانی در شب خوش‌شانسی کلینزمن+ فیلم

در حساس‌ترین دوئل مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی کره‌جنوبی موفق شد در ضربات پنالتی برابر عربستان به پیروزی برسد.

در حساس‌ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی عربستان و کره جنوبی در فینالی زودهنگام به مصاف هم رفتند که این دیدار پس از تساوی یک بر یک در جریان مسابقه، با پیروزی کره جنوبی در ضربات پنالتی همراه بود.

در نیمه نخست، عربستان تیم برتر میدان بود وموقعیت‌های زیادی از دست داد. در یک صحنه آن‌ها سه فرصت پیاپی را از دست دادند. ابتدا ضربه سر صالح الشهری به تیرک برخورد کرد، در ادامه نوبت به علی لاجامی رسید تا ضربه سر او نیز به تیرک افقی اصابت کند و در ادامه نیز ضربه سر سالم الدوسری به شکل عجیبی توسط گلر کره جنوبی راهی کرنر شد.

عربستان در ابتدای نیمه دوم به گل نخست بازی رسید. ارسال بریک به سالم الدوسری رسید و این بازیکن نیز به صورت اتفاقی روی توپ اثر گذاشت و عبدالله ردیف در موقعیت تک به تک با دروازه، توانست با شوت بغل پای چپ گلزنی کند تا سعودی‌ها پیش بیفتند.

کره جنوبی در ۲۰ دقیقه پایانی مسابقه حملات پرتعدادی را به روی دروازه حریف ترتیب داد که بالاخره در نهمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده به لطف ضربه سر جو کیو سئونگ توانست به گل تساوی دست پیدا کند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه نیز گلی به ثمر نرسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند. سامی النجعی و عبدالرحمن غریب دو بازیکن النصر ضربات خود را از دست دادند تا کره‌ای‌ها در نهایت با نتیجه چهار بر دو و در مجموع با حساب پنج بر سه از سد عربستان بگذرند و راهی مرحله بعد شوند.

از نکات جالب مسابقه، ترک زمین از سوی روبرتو مانچینی سرمربی سرشناس عربستانی‌ها پیش از آخرین ضربه پنالتی کره جنوبی بود و او زودتر از شاگردانش تسلیم شد.

عربستان نخستین مدعی حذف شده رقابت‌ها لقب گرفت و حالا شاگردان یورگن کلینزمن در یک چهارم به مصاف یک مدعی دیگر یعنی تیم ملی استرالیا خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
و سکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
عربستان فوتبالش یه سر و گردن از آسیا بالاتره
با بدشانسی و تاکتیک دفاعی که داشتن اجرا می کردن و تعویض های اشتباه حذف شدن و گرنه اگه به بازی عادیشون می رسیدن کره نمی تونست گل بزنه بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
عربستان باید برای همیشه از صفحه روزگار حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
ایران الان حذف بشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
سانسورچی جان یا کلا پیام رو پخش نکن یا همون که هست بذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
چند سال دیگه عربستان قطب گردشگری دنیا میشه ما هم به لطف خل و چل هایی مثل تو هنوز دست و پا میزنیم جلو رشد قیمت دلار رو بگیریم
-
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
سرمربی در موفقیت فوتبال خیلی ناچیز است فقط مدیریت خوب داشته باشد کافیست مانچینی یا کلینزمن کاری نکردند و بازیکن باید داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
مانچینی با تعویضاش بازی رو داد دست کره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
شب خوش شانسی کلینز من! این کمال بد سلیقگی یک گزارشگر است! سعودی مثل کاغذ باطله توی مشت کره مچاله شده بود! کلینزمن خوب میدلنست مفتخور جماعت رو ابتدا باید حسابی خسته کنی بعد که براثر تن پروری و تکیه به بیگانه از نفس افتادند به چهارمیخشان بکشی! شانس رو سعودیه داشت که 6 تایی نشد. در هرصورت اتفاق مسرتبخشی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
آخی آی دلم خنگ شد کره از این عربستان برد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید سجادیان
۰۰:۱۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
حیف شد عربستان حذف شد
دلم میخواه فردا ایران حذف شود نذرکرده ام همسایه ها شام دهم
شاید خیلی‌ها بهم توهین کنند اشکار ندارد.تحمل می کنم
ازاده و جانباز ازبوشهر
آخرین اخبار