کاهش تورم را باید با افزایش قدرت خرید در سفره مردم محسوس کنیم

وزیر اقتصاد و دارایی، از رشد ۸۶ درصدی پرداخت بودجه عمرانی در ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

 

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه اولویت سیاست‌گذاری دولت سیزدهم از ابتدا آغاز به فعالیت، رونق بخشی به متغیرهای حقیقی اقتصاد، مهار متغیرهای اسمی مانند تورم، بازگرداندن روند مثبت سرمایه گذاری، بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید بوده است گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه امروز صبح خود با کارآفرینان نیز با تاکید بر اینکه سیاست مهار رشد نقدینگی یکی از اولویت‌های کشور است، در عین حال بر تامین مالی تولید و اهمیت رونق بخشی به این بخش نیز تاکید موکد داشتند.

* افزایش ۵۵ درصدی تحقق منابع پایدار بودجه 

 خاندوزی  با اشاره به آخرین گزارش خزانه داری کل کشور در خصوص عملکرد بودجه‌ای دولت در پایان دی‌ماه امسال گفت: دولت سیزدهم تلاش کرد ناترازی بودجه‌ای را بدون استقراض از بانک مرکزی مرتفع کند و این موضوع در ۲ سال گذشته بصورت کامل محقق شد.

او گفت: به خاطر دارید که در ادوار گذشته، دولت‌ها کسری خود را با دست اندازی به منابع بانک مرکزی، به جامعه تحمیل می کردند؛ اکنون در دولت سیزدهم خدارا شاکریم که توانستیم این روند را متوقف کنیم.

 خاندوزی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۹۴ درصد درآمدهای پایدار بودجه به ارزش ۸۲۶ هزار میلیارد تومان محقق شده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد رشد را نشان می دهد.

وی بیان کرد: علاوه بر درآمدهای بودجه، سایر دریافتی‌های دولت را اگر به این رقم اضافه کنیم، مجموع منابع و دریافتی‌های بودجه به ۱۳۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.

وزیر اقتصاد و دارایی  بیان کرد: در بخش مصارف نیز ۱۳۳۹هزار میلیارد تومان تحقق مصارف داشتیم که ۸۰ درصد مصارف پیش بینی شده برای بودجه بوده است.

وی تاکید کرد: دولت تا پایان دی ماه امسال، هیچ استقراضی از بانک مرکزی به منظور مدیریت بودجه خود انجام نداده است.

* رشد ۸۶ درصدی پرداخت بودجه عمرانی در ۱۰ ماهه امسال  

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به نقش آفرینی دولت در رونق بخش واقعی اقتصاد گفت: یکی از مصادیق فعالیت مولد دولت، تامین بودجه عمرانی و پرداختی‌های مرتبط با این حوزه است.

او گفت:در پایان بهمن‌ماه امسال، میزان تحقق بودجه عمرانی به عدد ۱۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده است که این مقدار نسبت به سال گذشته ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

خاندوزی توضیح داد:همچنین امسال  تلاش شد تا پرداختی‌های عمرانی بصورت پایدار در طول ماه‌های سال واریز شود تا مانند سال‌های گذشته شاهد تجمیع در ما‌ه‌های پایانی سال نباشیم.

* امیدواریم مجلس در ایجاد ناترازی بودجه ای تجدیدنظر کند 

خاندوزی با بیان اینکه تلاش دولت در بودجه‌ریزی این بوده که کمترین مقدار ناترازی را به کشور تحمیل کند گفت: در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده نیز تلاش کردیم تا درآمدها بصورت واقعی پیش‌بینی شود.

وی افزود:اما شاهد بودیم که برخی تغییرات در مجلس شورای اسلامی رقم خورد که این اقدام هدف‌گذاری‌های مهم مانند مهار تورم را با ابهام مواجه می‌کند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه همچنین مصارفی به بودجه اضافه شد که درآمدهای پایدار برای تحقق آن‌ها در دسترس نیست گفت: به طور قطع  در صورتی  که درآمدهای پایدار برای تامین مصارف وجود داشت، دولت از مصوبات مجلس استقبال می‌کرد،اما مسئله این است که منابع پایدار غیر تورم زا برای این مصارف وجود ندارد.

وی افزود:امیدواریم در مراحل پایانی بررسی بودجه سال آینده، تجدید نظر نسبت به تحمیل ناترازی‌ها رقم بخورد.

* تورم تولیدکننده به پایین ترین نرخ 3.5 سال گذشته کاهش یافت

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه یکی از گزارش‌های مهم در خصوص متغیرهای اسمی اقتصاد، تورم تولید کننده است که در روزهای گذشته آخرین اطلاع آن برای دی‌ماه منتشر شد افزود:بر اساس گزارش بانک مرکزی، تورم ماهانه تولید کننده در دی ماه امسال با ۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۰.۰۶ درصد رسید که این نرخ کمترین نرخ از مرداد ۱۴۰۱ به بعد است.

او گفت: تورم نقطه به نقطه نیز با ۲.۸ درصد کاهش به ۳۱.۲ درصد رسید که فاصله مهمی با تورم مصرف کننده دارد و این نرخ از خرداد ۱۳۹۹کمترین مقدار را ثبت کرده است. در واقع کمترین نرخ در ۳.۵ سال گذشته بوده است.

* کاهش تورم را باید با افزایش قدرت خرید، در سفره مردم محسوس کنیم 

خاندوزی با بیان اینکه  قبول داریم که آثار کاهش تورم و رونق اقتصادی در زندگی مردم کمتر احساس شده است که این موضوع پایداری در بهبود شاخص‌ها را می‌طلبد گفت: تلاش دولت این است که با ایجاد ثبات در متغیرها، آثار بهبود شاخص ها و کاهش تورم را در سفره مردم ملموس و‌محسوس کند.

* سهم بهره وری از رشد اقتصادی به بالاترین میزان ۱۰ سال اخیر رسید  

 خاندوزی  با بیان اینکه  علاوه بر تلاش‌های دولت به منظور ارتقا عوامل تولید برای تحقق رشدهای اقتصادی بالا، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اثرگذار بر فرایند رشد، مسئله بهره وری است گفت: براساس آخرین گزارش سازمان اداری و استخدامی، در سال ۱۴۰۱ از ۴ درصد رشد اقتصادی، ۳.۱درصد از محل بهره‌وری محقق شده است.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده سهم بیش از ۷۵ درصدی بهره وری در رشد اقتصادی کشور است.

او  با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد که بهره‌وری نیروی کار در سال ۱۴۰۱ معادل ۲.۸ درصد و بهره‌وری سرمایه ۳.۵ درصد بوده است گفت: شاخص بهره وری در سال ۱۴۰۱(یعنی ثبت عدد ۳۰۱ درصد) بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
هم حس کردیم و هم مشاهد
Iran (Islamic Republic of)
مری
۱۸:۰۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
شرم رو قی کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
باشه چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
راه حل کاهش تورم دوچیزه یا افزایش تولید و صادرات که با وضع فعلی ممکن نیست
یا کاهش نقدینگی و کاهش هزینه های دولت

راهکار دومی سریعتره
دولت باید نهادهای زیانده رو منحل کنه
کارمندان‌مازاد رو اخراج کنه
سازمانهای موازی رو ادغام کنه
بودجه سازمانهای با بهره وری پایین رو کم کنه

ارتش و سپاه و بسیج و نیروی قدس باید تجمیع و ادغام شن دولت دیگه نمیتونه به ۳ میلیون نفر نون بده که کارایی ندارن یه ارتش حرفه ای ۲۰۰ هزارنفره بسازید

معلمان دینی قران عربی مشاور پرورشی رو بطور رایگان به مساجد بسپرید و بار سنگین اموزش پرورش رو کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
دلقک بیشتر بهت میاد تا وزیر یه کشور باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
و بازم نزدیک انتخابات هست چه میگویید ؟؟؟؟
کدام مشکل مردم حل شد
گرونی
تورم
بورس
معیشت
مسکن
کدام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
همممممممش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
تو خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
سفره ای برای مردم نمونده دیگه وضع مردم رو نمی بینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
خدا کمر دورغی بشکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
من معلم بازنشسته فقط هفته ی اول هر ماه خرجی دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
ما ک کاهش تورمی ندیدیم بابا شرم کنید بقران چن ماهه نیم کیلو گوشت نتونستیم بخریم
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
همه دولت مردان تا امسال همش حرف زدن از کنترل گرانی افسارگسیخته میگویند چیزیکه دولت مردان میگویند تا چیزی ملت با تمام وجودشان در طول شبانه روز حس و درک میکنند از زمین تا آسمان فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
خاک
۰۰:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
مردم بدبخت شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
جناب وزیر مالیات
حدیثی از معصوم روایت شده که می‌فرماید کسی که تصدی اموری از امور مسلمین را در دست می‌گیرد در حالیکه صلاحیت و توانایی آنرا ندارد به مسلمین خیانت کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
این امار و ارقام را از کجا در میارید ؟؟

ما که ایران زندگی می کنیم ، این موارد را نمی بینیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
عزیزان واسه صدا سیما 24 هزار میلیارد تومن کمه، به 124 همت بودجشو افزایش بدید انشالله سفره مردم هم رنگین تر میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بی کفایتی ایشان بر همه محرز است تعجب است این ادم چه رویی داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
سراف، دور ریز و استفاده نادرست به ویژه در بخش مواد غذایی در زنجیره تامین مواد غذایی تا سر سفره و همچنین بخش انرژی در قشرهای مختلف جامعه بسیار زیاد است
Iran (Islamic Republic of)
تویوتایی که پراید شد!
۲۲:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
مگر دیگر اقتصادی هم باقی مانده که وزیر و سخنگو داشته باشد ؟؟!!!!
ایشان وزیر مالیات است نه وزیر اقتصاد ! و تنها هنری که داشته اخذ مالیات آنهم با اجحاف ، از خلق الله است.
اگر الفبای اقتصاد میدانستید، باید میفهمیدید که مشکل کشور با مالیات حل نخواهد شد بلکه موجب گرانی بیشتر و افت بیشتر ارزش پول ملی خواهد شد که شده .
اگر اقتصاد میدانستید بجای اینکه تمام هممتت را برای مالیات بستن بر جیب مردم صرف کردید ، صرف رونق تجارت خارجی و وارد شدن دلار و ارز خارجی به داخل کشور کرده بودید. توسعه تجارت خارجی . توسعه صنعت توریسم و روش‌هایی که ارز به کشور وارد شود نه اینکه دولت دست در جیب مردم کند و مردم نیز،به ناچار دست در جیب هم !
بجز چند قلم کالا ، دولت دست تولید کننده را برای افزایش قیمت تا هرکجا که خریدار داشته باشد باز گذاشته.و این سیاستی است بسیار خطرناک که البته درک آن بر اهل فن آسان است.
مثل روغن کنجد که ۲ سال قبل ۱۳۰ هزار تومان بود الان بالای ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورده ! البته به نفع دولت است چون ۱۰ درصد آن مالیات می‌شود و به خزانه دولت وارد می‌شود. و البته ۱۰ درصد از ۶۰۰ هزار تومان برای دولت خیلی بهتر است از ۱۰ درصد از ۱۳۵ هزار تومان !
اما جناب وزیر مالیات !
باید تا حالا متوجه شده باشی که مشکل کشور با مالیات # حل نخواهد شد ! بلکه بدتر می‌شود.
مثل تشنه ایی که از آب شور دریا بخواهد رفع عطش کند !
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۲۲:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
۳تا کار میگم دوتاش سریع رضایت عده زیادی رو بدست میده،بهبود اینترنت،ورود خودرو دست دوم خارجی بدون گمرکی و تعویضش با خودروهای فرسوده،سومیش ساخت خانه های کوچک و اقتصادی یک طبقه کارگری با همکاری ملی،همه مردم پولشونو بذارن رو هم برای کارگرها و قرض الحسنه بدن بوسیله بانک و در حساب مخصوص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
او گفت: به خاطر دارید که در ادوار گذشته، دولت‌ها کسری خود را با دست اندازی به منابع بانک مرکزی، به جامعه تحمیل می کردند؛ اکنون در دولت سیزدهم خدارا شاکریم که توانستیم این روند را متوقف کنیم و این کسری را از جیب مردم یا به عبارت دیگر از خون مردم تامین کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بله داریم می بینیم دلار و طلا و گوشت و همه چیز هر روز داره گران و گران تر میشه و ارزش ریال خاک برسر بیشتر از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بیسواد چطوری تو صندوق ذخیره ارزی خالیست این بودجه سال آینده عده‌ای پولدار مثل لوازم یدکی خودرو ها و بنگاه های معاملات مسکن و خودرو مکانیک ها طلافروشی قصابی‌ها اینا معدن پول هستند کارمند و بازنشسته باید چکار کنند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۱:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
حرفاش بیشتر شبیه جوک می مونه.مرد حسابی تو جیب ما رو نزن سفره پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بلاخره کی می خواهید این کار کاهش تورم وافزایش قدرت خرید مردم را انجام بدید آقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
سيگنال گراني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
خسته نشدید از این همه دورغ اینطور که شما میگید دارید از یه کشور دیگه حرف میزنید نه از ایرانی که ما داریم زندگی میکنیم حداقل با خودتون صادق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
خدا مسولینی که مردم را به این روز بد انداختند نابود و لعنتشان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
واردات کالا به کشور اسیب زیادی به تولید کننده می زند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
می آیند پست وکالت و وزارت می گیرند شعارهای انقلابی می دهند رانت می خورند و به ریش مردم می خندند و میروند به دنبال زندگیشان
شمایی که می دانی در پشت پرده مراودات ادارات و شرکتهای دولتی و خصوصی چه می گذرد و بخاطر حفظ صندلی چرکین وزارت نم پس نمی دهی
من شخصا فردای قیامت یقه ات را می گیرم چه جوانها که تباه نشد بخاطر سکوت شما درمقابل فصاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بی لیاقتی و بی کفایتی شما اقتصاد دستوری رو نابود کردین مخصوصا بازار سرمایه باعث شدین سرمایه مردم نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
ممنون از مسئولین عزیز که جک های فراوانی رو برای ملت بیان میکنن. شاید لبخند های تلخ جای شکم خالی را پر کند
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۲۱:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
باسلام با اینهمه گرانی و تورم کم کم نسل سفره ها منقرض میشه.
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
همه اش دروغ و دروغ و دروغ. انشا اله توی اون دنیا با پینوکیو محشور بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
ازاین حرفها هر روز میشنویم ولی متاسفانه اثر منفی می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته جان
۲۰:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بقول آقای محمود پاک نیت هنرپیشه عزیز ... حرف خارجی می زنی خاندوزی جان . سفره مردم .... تورم .... قدرت خرید .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما لطفا تو سفره مردم ورود نکن همین یه تیکه نون هم داری حذف میکنی.بشین پشت میزت بی خیاله ما ملت شو‌.ما را به خیر تو امیدی نیست حداقل شر مرسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
جناب وزیر چرا امار دروغ در مورد کاهش تورم میدهید ،شاید شما حقوق تون به دلار ۶۰ هرار تومان میگیرید وما بازنشستگی مان را به ریال بی ارزش ،
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۰:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
نکنه این وزیر عینک مقعر زده روی چشاش!!! معکوس می بینه مسائل رو؟!!!!
ولک وقتی کار را گرفتی 250 هزار تومان قیمت گوشت بود حالا 700و داره هم میاد بالاتر!!! کجا کاهش شده ؟!!! یا اینکه عادت به دروغ گفتن دارید و از بس که دروغ می گویید دیگر دروغ خودتون رو هم باور کردید و می خواهید هم مردم دروغ محضتان را باور کنند!!!!
قال الله تعالی فی محکم کتابه العزیز :"وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿المطففين: ١٠﴾" 24 مورد به ازای هر ساعت یک ویل خدا گفته است!!!
حال مسئولین مان از دروغ گفتن علنی هیچ ابایی ندارن!!!
لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم و انا لله و انا الیه راجعون و نستغفرک ربنا و نتوب الیک من کل ذنب عظیم و العاقبة للمتقین.
اللهم ارحمنا و تقبل دعاء اللهم انت حسبنا و علیک توکلنا و الیک انابتنا یا رحمن یا رحیم فغفر لنا بحق محمداٍ و آله الطیبین الطاهرین.
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۲۰:۰۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
حرفهای این آقا شبيه جوک است آخه دانشمند مگر قرار بود کاهش تورم در کره ماه محسوس باشد ؟ البته که باید در سفره مردم محسوس باشد
این تو و همقطاران توست که فکر می کنید فقط آمار روی کاغذ تورم را کاهش می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
به عنوان مسوول چه کرده اید برای سفره مردم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
همه چیز رو صدرصد گران می کنید بعد افزایش حقوق را ۲۰ درصد افزایش میدهید بعد میایید میگید با افزایش حقوق جبران کردم !!!
والا اینطور سر بچه ۲ ساله هم نمیشه کلاه گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
آقای وزیر شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمی‌بره. شما که از وضعیت معیشت مردم خبر داری و میدونی مردم با این وضعیت در آمد و بد اقتصادی چطوری زندگی می‌کنند.چطوری می‌خواهید قدرت خرید مردم افزایش دهید.جز اینکه سوبسید روی مواد خوراکی و کالا ها واجناس بدهید و قیمت ها را پایین بیاورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
همچین میگه کاهش تورم رو باید با افزایش قدرت خرید محسوس کنیم که انگار تورم منفی شده
۲ درصد تورم کم شده ، خودتو کشتی
که این دو درصد هم این ماه با بالا رفتن دلار تو این چند روزه دوباره برگشت بالای ۴۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
دولتِ حرف

فقط حرف میزنند و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
من کارمندم و ۳ ماهه گوشتمون تموم شده و نتونستم گوشت گرم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
کاهش تورم اگه فیک نباشه، به خودی خود باید باعث افزایش قدرت خرید بشه. اگه نشه پس کاهش تورمی در کار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شعارهای توخالی
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۲۲:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
من شعارهای تو پر بلدم ،بگم!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
چجوری ؟؟!!!!!با کم کردن روز به روز حقوق کارگر؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
که خدا رو شکر تو این سه سال موفق نبودید تورم رو کنترل کنید در عوض سال به سال سفره مردم کوچیک تر شده .
Italy
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
ماشاالا چقدرم خوب بلدن حرف مفت سوم شخص بزنند این مسولین..هی شود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
اگر بانک ها سود سپرده پرداخت نکنند و وام بدون سود بدن رشد نقدینگی تا ۹۰ درصد میاد پایین و........
و تورم هم میشه صفر و حتی زیر صفر درصد.......

هیچ فکر کردین بانک‌ها سود سپرده ای که میزارید از کجا میاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با خلق پول بدون پشتوانه...

همین ایجاد نقدینگی بالا و بی ارزش شدن پول ملی میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
نرخ ارزو طلا وسکه بایدبیا پایین مواد اولیه بیشتر وارزونتر به دست تولید کننده برسه اون موقع ارزش ریال بالامیره
Iran (Islamic Republic of)
باز نشسته
۱۸:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
تو سفره وزرا محسوسی نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
وقتی وزیر نبودی هر روز درباره ریزش بورس توییت میزدی و انتقاد میکردی
الان نظری درباره زیان 40 درصدی مردم نداری؟
سهمی مثل کالا که اول امسال خریدم الان 50 درصد تو زیان هست
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۸:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
سفرههای شما بزرگه برای مرم خیلی کوچیکترازاونه که فکرشو بکنید حقوقهای بالای ۵۰میلیونی ویلاههای لاکچری خونه های ۳۰۰متری ماشینهای ۲ میلیاردی وووو
Germany
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
در حق روحانی خیلی نامردی کردین. اونم همین بود ولی چه برچسب ها که بهش نچسبندوندین آخرشم رد صلاحیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
جناب خاندوزی عزیز ، بورس هر کشوری آیینه ی تمام نمای اقتصاد اون کشور و همچنین نشان دهنده ی کارآیی وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی اون دولت هست . جناب خاندوزی یک نگاهی به وضعیت اسفبار بورس بیندازید تا متوجه شوید وضعیت اقتصادی کشور چگونه هست . اقتصاد دانان ، کارشناسان بورس جواب جناب خاندوزی را بدهند تا همانند خسن روحانی فکر نکنند که مردم بخاطر رضایتمندی از اوضاع اقتصادی لبخند بر روی لبانشان را مشاهده می کنند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
از یه دنیای دیگه داره صحبت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
دو سال مجلس و دولت تعطیل بشه همه چی گل و بلبل میشه.....
دلار شصت هزار تومان...... جذاب نیست عایا ؟؟؟؟
سهمیه بنزین ذخیره در کارتها رو که دزدیدن...
فقط مونده جهت ادامه حیات خودشون مردم رو به چای سوخت نیروگاه ها بسوزونن
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۷:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر کسی که وزیر میشه و با بی منطقی و بی مدیریتی اینهمه ظلم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما شبکه منظم که نشستن پشت صندلی و دلار میبرند بالا و همه از کارگزاران قبلی و قبلیهای حکومت هستند منهدم کن
ارزش پول بالا بره همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
عمویه وجب سفره مونده ازدومتر!اینم جمع کنین درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
حالت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
آقای وزیر خدایش خودت از زدن این حرفها خندت نمیگیره؟ من مغازه کفش فروشی دارم بخدا قسم امسال روز پدر فقط یک جفت کفش فروختم مردم بیچاره کردید سفره ی مردم خالی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
من باید اینکارو بکنم؟؟؟؟ شماها حقوق میگیرید واسه چی؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
اینقدر دولت قدرت ندارد که برای یک ماه مانده به انتخابات قیمت ارز و طلا و دیگر اقلام را ثابت نگه دارد ، خدا به داد برسد بعد از انتخابات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما یا می توانید بازار را کنترل کنید ولی این کار را انجام نمی دهید. یا از پس کنترل بازار بر نمی آیید و ناتوانید در انجام پستی که به شما محول شده. در هر دو صورت مقصرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
جمع کنین این بساط رو .همش شعار ، همش دروغ
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۷:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
افزایش بودجه عمرانی به چه درد می خورد در حالیکه نزدیک به ۵۰, سال از آن بهره ای سر سفری جمهور ایرانیان نیست و جیبب طبقه متوسط شامل کارگر و کارمند و کسبه و کشاورز خرد خالی است؟....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما فقط با بورس جیب مردم رو خالی نکتید کنترل تورم پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
دیگه کار از کار گذشته عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
آقای خاندوزی تورمی که‌ شما ازش حرف میزنی فقط روی برگه ای که بهتون دیکته شده قشنگه. درعمل بیا توخونه زندگی مردم ،مخصوصا کارگران و مستاجران ببین چه خبره .
Iran (Islamic Republic of)
امین الله
۱۷:۱۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
سفره مردم را به اندازه یک بشقاب کردید خدا سفره هایتان را به اندازه لعنبکی کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
کاهش تورم و نظارت بر قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
هر چه قدر گرانی بشه مردم پشت شما را خالی میکنند اگه میخواید مردم پشتوانتون باشند گرانی را مهار کنید از جیب مردم بودجه پر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
منتظر حضور پرشور و پررنگ مردم پای صندوق رای باشید حتما حتما یعنی انقد ذوق و شوق داریم که رای بدیم از بس که شماها خوبید??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
فقط شما خوبید و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
واقعا ازتون متشکریم که شب و روز بفکر رفاه و آسایش مردمید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
اینا واقعا یه چیزشون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
سال مهار تورم و رشد تولید در حال اتمامه شما فقط بلدین شعار بدین و حرف بزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بعضیا آبرو رو خوردن حیا رو قی کردن. دلار چنده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما هم مثل رئیستان فقط باید و نباید بلد هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
وزیر ،چرا قصه تعریف می کنی؟ در کل شما مسیولین بغییر از تعریف قصه کار دیگری هم بلد هستید ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۶:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
یه عمر هست ملت ما شده ملت شعار، اول شما اون کار رو انجام بدید بعد مردم خودشون توی زندگیشون میفهمم چیزی بهتر شده یا بدتر نیاز نیست همش حرف بزنید مردم که میدونن، اونایی هم که نمی‌خوان کاری هم برای این مردم انجام بدهند که این حرفا روشون تاثیر نداره کاش یکم نظارت و مجازات جدی داشتیم، من که دیگه خسته شدم از این حرف های پوشالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
خیلی سفره مردم زیاد شده دیگه نان خالیم نداریم بخوریم با این گرونی چی میگی بس کنید از بس شعار میدید
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۲۲:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
دهنت اسفالت ،چجور همچی گوشیی داری ولی نون خالی نداری!؟درست و منطقی نقد کن ک شنیده شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
اگه نمی تونید تورم کنترل کنید مثل دوران احمدی نژاد مردم پولدار کنید
اون دوره تورم بود ولی دست مردم هم پول بود
الان تورم هست ولی پول نیست
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۱۶:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
ظاهرا آقای سخنگوگوشت تنظیم بازار میل میفرمایند، خبر ازقیمت گوشت ، مرغ و سایر مایحتاج ملت ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
از مالیات سال بعد چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۶:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
آقای وزیر اگر مشکل فرهنگی مردم حل شود هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد مشکل اصلی همین هست که گفتم باید آموزش و پرورش و وزارت علوم و سایر وزارتخانه مرتبط را مانند وزارت ارشاد و هر مرجع مربوطه ای را فعال کرد آنوقت مشکلات دیگر هم از بین می روند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما اصلا میدونی سفره مردم چطور گوشت وماهی الان هم مرغ که برای قشر کارمند با حقوق کم بازنشسته و کارگرکمکم حذف بقیه هم که بماند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما جیب ما رو نزن بقیه اش پیش کش ، با این همه مالیات جور واجور که از مردم میگیرید چطور سفره مردم کوچک تر نشود ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
كدوم سفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
سفره اي نمونده
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۲۲:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
مرد حسابی،ی چیزی بگو ک بشه
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
جیب تان را زدن یادت نیست همان سرمایه گذاری در بورس پس چی بود
Iran (Islamic Republic of)
مارادو
۱۶:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
همتون فقط حرف می زنید تا کی این همه ظلم نابرابری و حسرت خوب خوردن و خوب پوشیدن . نقد دولت روحانی را می گردید شما که با این وضعیت بدتر از او کردید . این نرخ دلار ، این خودرو و مسکن و ......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
فقط حرفت مفت بزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
با احترام به همه دغدغه ایی که در این موضوع. که چند دهه گریبان مردم را گرفته دارید متاسفانه نه این موضوع گرفتار تسلسل مدیریتی سلیقه ایی و در امد وشدها.برنامه های صحیح گذشته 4 گرفتار تصمیمات 4 ساله جدید مدیریتی زندگی و معیشت مردم متحمل رنجها. مشقت جدیدی میشود که پایانی ننمیتوان بااین شیوه ها برای نجات مردم متصور بود......
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۶:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
حرف رایگان دردی از مردم دوا نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
طلا سه میلیون و دلار شصت هزار تومن شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
فدای سر خاندوزی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
اینها عدالت را در دست کردن در جیب مردم می دانند!
مردم فقط برای انتخابات مفیدند! چون عده ای سفره اشان رنگین می شود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۶:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
افزایش حقوق کارگران شرکتی وپیمانکاری متناسب با تورم وسبد معیشت طبق قانون وجبران عقب ماندگی مزدی سالهای قبل این که دیگه یه چیز عدالت محور هست اضافی هم نمیخواهیم کمک وبیشتر هم نمیخواهیم
۱۲
آخرین اخبار