غرب با تعلیق کمک به اونروا سیاست تل‌آویو را دنبال می‌کند

روزنامه الاهرام مصر در گزارشی اعلام کرد: توقف کمک‌های مالی غرب به اونروا پیامد‌های جدی دارد.

روزنامه مصری الاهرام نوشت که تعلیق کمک‌های مالی برخی کشور‌های غربی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) پیامد‌های جدی دارد و وخامت اوضاع انسانی فلسطینی‌ها به ویژه در نوار غزه را تشدید می‌کند. چراکه ساکنان آن با یک بحران انسانی مواجه هستند که با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی بی سابقه است.

این روزنامه در ادامه اعلام کرد: به جای اینکه کشور‌های غربی به وظیفه خود برای کاهش آلام فلسطینی‌ها و حمایت از نقش اونروا عمل کنند، با ادعای نادرست اسرائیل مبنی بر اینکه تعدادی از کارمندان اونروا، در حوادث ۷ اکتبر نقش داشتند، سیاست تنبیه دسته جمعی را علیه مردم فلسطین انجام می‌دهند.

این رفتار نشان دهنده استاندارد‌های دوگانه غرب در معاملات بشردوستانه و سیاست استاندارد‌های دوگانه و همبستگی با رژیم صهیونیستی در سیاست هدف قرار دادن فلسطینی‌ها و استفاده از سلاح گرسنگی در جنگ وحشیانه علیه غزه است. غربی‌ها برای شکستن استواری مردم غزه و آواره کردن آن‌ها به زور برای انحلال آرمان فلسطین همه تلاش خود را می‌کنند.

الاهرام در ادامه توضیح داد: تصمیم کشور‌های غربی برای توقف کمک مالی به UNRWA پس از تصمیمات اخیر دیوان بین المللی دادگستری لاهه گرفته شده است که اسرائیل را ملزم می‌کند تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه انجام دهد، به ویژه ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه را آزاد کند و دست از سیاست محاصره و گرسنگی بردارد.

اما کشورهای غری به جای اینکه به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا دستورات لاهه را انجام دهد، کمک مالی خود به UNRWA، کمک‌های بشردوستانه بیشتر و اجرای قطعنامه ۲۷۲۰ شورای امنیت به حالت تعلیق درآورده اند. بنابر گزارش الاهرام این نشان می‌دهد که غربی‌ها نیز در راستای موضع صهیونیست‌ها در مجازات دسته جمعی علیه فلسطینی ها تلاش می‌کنند.

الاهرام معتقد است که توقف کمک مالی به اونروا عواقب جدی بر شرایط فلسطینی‌ها دارد، به ویژه اینکه آژانس بین المللی بر امداد رسانی و اشتغال بیش از ۶ میلیون آواره فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و برخی کشور‌های عربی نظارت دارد. تعلیق کمک مالی کشورهای غربی به اونروا به معنای جلوگیری از انجام مأموریت‌های بشردوستانه آن است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار