استاندار خراسان رضوی:

ساخت هنرستان در کنار صنایع پیگیری می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: در بخش هنرستان می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره برد تا نیروی کار مناسب برای این بخش فراهم شود.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع افزایش فضا‌های آموزشی از مسایل جدی است که در این استان پیگیری می‌شود و زمینه‌های بر طرف شدن کاستی‌ها در دست اقدام است.

او افزود: موضوع مهارت آموزی و تقویت هنرستان‌ها می‌تواند به شرایط اقتصادی مناسب خانواده‌ها کمک کند و در این خصوص افزایش فضای آموزشی تخصصی برای ایجاد هنرستان به خصوص در مناطق مورد نیاز پیگیری می‌شود.

همچنین امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دولت طرح‌های بسیاری در خصوص مولد سازی دارد که باعث گشایش در بسیاری از طرح‌های متوقف شده این استان می‌شود.

او افزود: طرح‌های بسیاری از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود تا امکان جذب اعتبارات از محل‌های دیگر برای رفع کمبود‌های استانی نیز وجود داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  ادامه داد: رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های استان در شرایط خوبی قرار دارند که موجب تسریع در اشتغال و تولید در زمان فارغ‌التحصیلی این افراد شده است و نقش خوبی نیز در مسیر رشد تولید داشته است.

شوشتری بیان کرد: البته منطقه پنج آموزش و پرورش نیاز به چندین هنرستان دیگر دارد تا امکان اشتغال دانش آموزان این مناطق با توجه به جمعیت آن فراهم شود.

برچسب ها: بخش خصوصی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.