افتتاح ۷۱ پروژه کشاورزی دهه فجر در مازندران

۷۱ پروژه کشاورزی با ۸ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال اعتبار دهه فجر امسال در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۷۱ پروژه تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی با ۸ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی استان مازندران افتتاح، کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: پروژه‌های افتتاحی بخش کشاورزی برای ۲۲۱ نفر ایجاد اشتغال مستقیم کرده و ۵ هزار و ۹۲۹ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‎‌شوند.

مؤمنی با بیان اینکه ۴۰ پروژه آب و خاک با اعتبار ۶۴۷ میلیارد ریال در دهه فجر امسال افتتاح و ۵ هزار و ۷۳۹ خانوار از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند، ادامه داد: ۶ پروژه بخش دام و طیور با اعتبار ۶۲۷ میلیارد ریال در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۳۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

او با اشاره به افتتاح ۶ پروژه صنایع کشاورزی شامل صنایع تبدیلی، تکمیلی و مکانیزاسیون کشاورزی با اعتبار هزار و ۳۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۶۴ نفر، گفت: ۵ پروژه باغبانی با اعتبار ۱۱۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۸ نفر دهه فجر امسال در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

مومنی با بیان اینکه ایام اله دهه فجر امسال ۷ طرح شیلاتی و آبزی پروری نیز با اعتبار ۳ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال و اشتفال مستقیم برای ۶۰ نفر افتتاح و بهره برداری می‌شود، افزود: ۴ پروژه حوزه دامپزشکی با ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال مستقیم برای ۵۰ نفر دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران یک طرح در بخش شرکت شهرک‌های کشاورزی شامل احداث استخر ذخیره آب مجتمع گلخانه‌ای با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار و ۳۰ خانوار برخوردار و ۲ طرح عشایری با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و ۱۶۰ خانوار بهرمند را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی استان دهه فجر امسال برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.