صادرات یک‌هزار و ۳۷۳ تنی محصولات معدنی از استان مرکزی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۳۷۳ تن انواع محصولات معدنی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

علی جودکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص وضعیت صادرات محصولات معدنی سال جاری بیان کرد: صادرات این بخش به ارزش ۸۳۷ میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و روسیه انجام شده است.

وی در خصوص واردات محصولات معدنی به استان مرکزی تصریح کرد: کل واردات استان ۲۵۲ هزار تن به ارزش ۷۳۷ میلیون دلار از کشورهای چین، امارات متحده، ترکیه، هنگ کنگ و هند بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در ۹ ماهه سال جاری در بخش معادن پنج فقره گواهی اکتشاف و ۱۳ فقره گواهی کشف صادر شده است.

جودکی افزود: همچنین ۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۴۶۳ هزار تن، ذخیره قطعی ۱۲ هزار و ۳۰۰ هزار تن و اشتغال ۸۳ نفر نیز صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۵ نوع ماده معدنی در معادن استان مرکزی در حال استخراج است که بیشترین تعداد مربوط به معادن تراورتن به میزان ۱۰۹ فقره و سنگ لاشه ۱۱۷ فقره است.

در استان مرکزی ۶۷۱ فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج سالانه ۳۲ میلیون تن و ذخیره قطعی هزار و ۵۲۶ میلیون تن و اشتغال پنج هزار و ۷۳۹ نفر فعال است که بیشترین تعداد معادن را شهرستان‌های محلات، ساوه و زرندیه به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.