هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری‌های اینترنتی

یکی از روش‌هایی که مجرمان سایبری کلاهبرداری می‌کنند با ارسال لینک آلوده اطلاعات حساب افراد را به سرقت برده و در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به خالی کردن حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: یکی از روش‌هایی که مجرمان سایبری کلاهبرداری می‌کنند با ارسال لینک آلوده اطلاعات حساب افراد را به سرقت می‌برند و در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به خالی کردن حساب می‌کنند.
سرهنگ شاطری افزود: یکی از روش‌هایی که این لینک آلوده را ارسال می‌کنند از طریق خریدهایی است که به افراد می‌گویند قرار نیست پول از طریق کارت پرداخت کنند بلکه با کلیک بر روی لینک ارسالی و وارد کردن اطلاعات حساب پرداخت کنند که از این طریق حساب فرد را خالی می‌کنند.
او گفت: مردم در خریدهای اینترنتی بر روی لینک کلیک نکنند و از فروشگاه‌های مجاز خرید کنند و اگر بر روی لینک کلیک و حساب آنها خالی شد از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در ارتباط باشند.
رئیس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه لینک‌های ارسالی تحت عناوین مختلف از جمله سهام عدالت، سامانه ثنا و سایر موارد است، گفت: مجرمان سایبری لینک‌های ارسالی آلوده را به سایت‌های درج آگهی منتسب کردند و برای افراد ارسال می‌کنند.
سرهنگ شاطری افزود: شهروندان در این مواقع تلفن خود را در حالت هواپیما قرار دهند.

برچسب ها: هشدار ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.