در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار

وزیر دادگستری گفت: با افرادی که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند برخورد قضایی می‌شود.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از اقدامات مهمی که بر اساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بر عهده مرجع ملی حقوق کودک گذاشته شده نظام‌مند کردن و هماهنگی برای آموزش متولیان حقوق کودک است.

وی افزود: مرجع ملی حقوق کودک اقدامات مهمی را در دستور کار دارد که مهم‌ترین آن با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط موضوع ساماندهی و پذیرش کودکان کار و خیابان است.

رحیمی گفت: کودکانی که در چهارراه‌ها با آن‌ها برخورد می کنیم نیازمند حمایت هستند و با همکاری سازمان بهزیستی، دادستانی، شهرداری و پلیس ساماندهی می‌شوند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه برخی از کودکان خانواده فقیری دارند که به علت فقر کار انجام می‌دهند که از آن‌ها حمایت خواهد شد گفت: طرح ساماندهی کودکان بالعکس دوره‌های قبل که ضربتی بود اکنون به صورت مستمر است، زیرا همیشه نیازمند حمایت هستند.

وی اظهار کرد: این افراد باید حمایت شوند و برخی از افراد بی سرپرست و بد سرپرست هستند که این کودکان تحویل خانواده‌هایی که مایل هستند نگه داری کنند تحویل داده می‌شوند.

رحیمی گفت: تعدادی هستند که به صورت مافیا فعالیت می‌کنند و از افراد سوءاستفاده می‌کنند که با این افراد برخورد قضایی خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
الان بچه های عقب افتاده و معلول رو برای گدایی کرایه میکنن
آخرین اخبار