امکانات کوهبنان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مهیا است

  فرماندار کوهبنان گفت: کوهبنان بعنوان بام فرهنگی استان کرمان و دروازه استان کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبیاست.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی گفت: کوهبنان بعنوان بام فرهنگی استان کرمان و دروازه استان کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته که با شهرستان‌های زرند، راور، بافق و بهاباد هم مرز است.

وی خاطر نشان کرد: کوهبنان قدمتی به بلندای تاریخ دارد که آثار به جای مانده از جمله مسجد جامع کوهبنان از جمله بنا‌های احداث شده در قرن چهارم گویای این حقیقت است لذا این شهرستان از دیرباز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و همگان از کوهبنان به عنوان شهری بزرگ و آباد با مردمی ولایت مدار، مومن، متعهد، میهمان نواز و سخت کوش یاد کرده اند.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی کوهبنان افزود: کوهبنان در گذشته کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و سوغات محلی داشته لذا سیاحان آینه‌های فولادی و توتیای تولید دست هنرمندان کوهبنانی را به عنوان سوغات به سایر نقاط جهان از جمله برای ملکه چین برده اند.

توکلی ابراز داشت: بر اساس شواهد تاریخی از قرن دهم به بعد پای گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان باز شده و در حال حاضر کوهبنان با داشتن ۲۵۰ اثر تاریخی، گردشگری، سیاحتی و زیارتی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در استان کرمان محسوب می‌شود.

فرماندار کوهبنان با اشاره به این که شهرستان کوهبنان دارای آب و هوای معتدل و جاذبه‌های متنوع طبیعی و حیات وحش قرق شده است گفت: آثار تاریخی و باستانی کوهبنان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان آمادگی کامل پذیرایی از میهمانان نوروزی و مسافران آقا علی ابن‌موسی الرضا (ع) که کوهبنات را بعنوان مسیر خود انتخاب می‌کنند را دارد تا این عزیزان روز‌های خوش و به یاد ماندنی را در این منطقه سپری کنند.

توکلی یادآور شد: سلسله مساجد تاریخی از جمله مسجد جامع کوهبنان واقع در محله انصار، مسجد حضرت امام و مسحد علی بن ابیطالب، بقاع متبرکه از جمله امام زاده بی عصمت، امام زاده سلیمانشاه، امام زاده بی بی خاتون، امام زاده زیدبن علی و حرم مطهر شهدای گمنام، برج هاو قلعه‌های سر به فلک کشیده کوهبنان، طغرالجرد، خانمکان، خرمدشت، رتک، افزاد و الله آباد، آب انبار‌های دهستان خرمدشت، حمام‌های تاریخی کوهبنان، خرمدشت، الله آباد و...، حیات وحش قرق شده، آثار باستانی، تاریخی و طبیعی متنوع و دیدنی، آسیاب‌های هشت گانه آبی کوهبنان و آسباب آبی طغرابحرد، آکواریم طبیعی روستای تاریخی درب گزک و…. برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است.

توکلی گفت: حرم مطهر شهدای گمنام، خانه تاریخی الطه، آرامگاه شهید محمد کوهبنان، مقبره ۷۲ عارف، مجتمع‌های گردشگری خواجه خضر، سرآسیاب و امام زاده بی بی عصمت در کنار خانه‌های بوم گردی در شهر کوهبنان، طغرالجرد، جور، ده خواجه، شکرآباد، کهن و خرم آباد پذیرای میهمانان نوروزی است.

فرماندار کوهبنان با بیان اینکه تمامی مقدمات برای اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم شده است تصریح کرد: علاوه بر خانه‌های بوم گردی، مهمان‌پذیر‌ها و مدارس، مهمان سرا‌های اماکن متبرکه و ادارات دولتی نیز در راستای اسکان مسافران نوروزی و زائران آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در نظر گرفته شده است.

توکلی افزود: کمپ‌های راهنمای مسافران نوروزی با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر و میراث فرهنگی در ورودی‌های شهرستان مستقر خواهند شد تا با استقبال از میهمانان نقشه راهنمای شهر را در اختیار آنان قرار دهند.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی کوهبنان تاکید کرد: با برگزاری جلسات مکرر لیست کشیک ادارات به همراه تجهیزات خودرویی و امدادی جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به میهمانان نوروزی آمادگی دارند و ستاد تسهیلات نوروزی مستمر در فرمانداری به صورت تمام وقت در خدمت میهمانان نوروزی است که در صورت نیاز می‌توانند با شماره ۰۳۴۳۳۴۹۴۵۳۲ تماس برقرار کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تقارن تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان سعی شده که با  برپایی سفر‌های افطاری ساده در مکان‌های مذهبی، مساجد و اماکن گردشگری شهرستان از میهمان و مسافران نوروزی پذیرایی شود.

توکلی ابراز داشت: از ابتدای بهمن ماه اصلاح و نصب تابلو‌های راهنمای گردشگری، ارائه برنامه کشیک بیمارستان و نانوایی ها، آماده سازی مکان‌های موقت برای برگزاری نماز جماعت، نظارت بر بازار، فعال بودن پمپ گاز  به صورت ۲۴ ساعته برای در ایام نوروز در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار