آیت الله نمازی مدرس برجسته و پیشکسوت عرصه ایثارگری بود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله عبدالنبی نمازی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری آورده است: این عالم از مدرسان برجسته و از پیشکسوتان عرصه ایثارگری بود.

 در این پیام جامعه مدرسین منتشر شده آمده است: رحلت عالم مجاهد و فقیه جلیل القدر آیت الله آقای حاج شیخ عبدالنبی نمازی -رحمه الله علیه- موجب تألم و تأثر گردید.

پیام حاکی است: این دانش آموخته حوزه‌های علمیه نجف و قم، عمر پر برکت خود را در خدمت به مکتب اهل بیت -علیهم السلام- و نظام اسلامی گذاشت و در سنگر تدریس علوم اسلامی از مدرسان برجسته و در سنگر جهاد نظامی از پیشکسوتان عرصه ایثارگری بود.

پیام ادامه یافته است: این جانباز جبهه‌های دفاع مقدس حقیقتا آراسته به زیور علم و عمل بود و جهاد در راه خدا را با تدریس و تألیف، خدمت در مناصب قضایی، امامت جمعه و مبارزه با متجاوزان بعثی و منافقین کوردل در عملیات مرصاد به منصه ظهور رسانده بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم -عجل‌الله تعالی فرجه الشریف-، مقام معظم رهبری-مدظله العالی-، مراجع عظام تقلید -دامت‌برکاتهم-، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم وارسته علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال مسالت کرده است.

استاندار قم نیز در پیامی آورده است: رحلت عالم وارسته حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده اسبق، ولی فقیه در کاشان موجب تاثر و تالم خاطر شد.

در پیام سید محمد آقامیری آمده است: این عالم مجاهد سالیان متمادی از عمر پربرکت خویش را صرف تبیین و ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اعتلای نظام مقدس اسلامی کرد و با تالیف آثار متعدد و پرورش شاگردان فرهیخته، کارنامه درخشانی به یادگار گذاشت.

پیام حاکی است: اینجانب فقدان این عالم جلیل القدر را محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های معزز علمیه، شاگردان و دوستداران، مردم شریف و ولایی اصفهان و کاشان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن بزرگوار رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز در پیامی آورده است: خبر ارتحال آیت‌الله حاج شیخ عبدالنبی نمازی (رحمةالله‌علیه) که عمر خود را در راه خدمت به اسلام، نظام اسلامی و مردم شریف و متدین ایران گذاشت موجب تأثر و تألم اینجانب گردید.

آیت الله سید محمد سعیدی در این پیام تصریح کرده است: فقیه متألّهی که در عرصه‌های گوناگون جهاد در راه خدا، از جهاد نظامی گرفته تا جهاد تبیین و تعلیم و تهذیب از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و حاصل آن تلاش‌ها نیز جانبازی در جبهه‌های حق علیه باطل، تربیت شاگردان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام، تألیفات ماندگار، خطابه‌های تأثیرگذار و سایر باقیات الصالحاتی است که از ایشان برجای مانده است.

پیام حاکی است: اینجانب از جوار مرقد مطهر کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علی‌ها رحمت و مغفرت الهی را برای آن عالم وارسته خواستارم و مصیبت وارده را به علما و مراجع تقلید به‌ویژه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه و شاگردان آن مرحوم و همچنین به خانواده مکرمشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت دارم.

آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق، ولی فقیه در کاشان پس از یک دوره بیماری، امروز هشتم بهمن ۱۴۰۲ در منزلش در قم دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار