خروج گله شتران از بستر تالاب بین‌المللی هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۰ نفر شتر به کمک یگان حفاظت اداره‌کل محیط زیست استان از بستر تالاب بین المللی هامون خارج شدند.

محمدرضا علیمرادی  اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش هامون، ۲ گله شتر توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل از منطقه هامون سابوری بیرون رانده شدند.

وی ادامه داد: پانزدهمین و شانزدهمین گله شتر که به ترتیب شامل ۱۰۰ و ۹۰ نفر شتر بودند از بستر تالاب بین المللی هامون به بیرون از تالاب هدایت شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در پی گشت و کنترل مستمر و روزانه یگان حفاظت محیط زیست برای رصد و پایش در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست و شکار، محیط بانان به ۲ گله شتر در حاشیه تالاب هامون سابوری برخورد کرده که بلافاصله نسبت به خروج آن اقدام کردند.

وی بیان کرد: پوشش گیاهی نقش موثری در کنترل کانون‌های گرد و غبار و تثبیت شن‌های روان دارد که باید حفظ شود اما با توجه به اینکه تعداد زیادی کاروان های شتر به یکباره وارد تالاب می‌شوند بر اثر چرای بیش از حد پوشش گیاهی صدمه می‌بیند و ممکن است دیگر رشد نکند یا رشدش بسیار کم شود.

برچسب ها: تالاب هامون ، گله شتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.