واکنش وزارت علوم به تحریم اخیر برخی دانشگاه‌ها از سوی دولت کانادا

معاون آموزشی وزارت علوم در واکنش به تحریم برخی دانشگاه‌ها از سوی دولت کانادا گفت: دانشگاه‌های ما کار علمی خود را انجام می‌دهند، اما افرادی در این مسیر سروصدا راه می‌اندازند که نباید به آن توجه کرد.

قاسم عموعابدینی در خصوص تحریم اخیر برخی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور از سوی دولت کانادا گفت: ما که کار علمی خودمان را انجام می‌دهیم و دانشمندان ما افتخارآفرینی می‌کنند و دانشگاه‌های ما رتبه‌های خوبی در سطح جهان کسب کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در اکثر فناوری‌های برتر دنیا رتبه زیر ۲۰ یا ۱۰ را کسب کرده است. همچنین در تولیدات علمی نیز رتبه ۱۵ جهان را داریم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: بنابراین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور کار علمی خود را انجام می‌دهند، همچنان که فردی به زندگی عادی خود ادامه می‌دهد؛ اما شخصی پیدا می‌شود در این مسیر سروصدا راه می‌اندازد که نباید به این سر و صدا توجه کند.

عمو عابدینی اظهار کرد: ایرانی‌ها همواره در حوزه‌های مختلف علمی مشارکت‌های جهانی می‌کردند که بهره آن را خود آن کشور‌ها می‌برد. همه دنیا از فناوری ها، تکنولوژی‌ها بخصوص در حوزه دارو، نانو، مهندسی و مقاله‌ها و... استفاده می‌کنند و این خصوصیت تمدن ایرانی است که علم خود را صادر کند.

برچسب ها: وزارت علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
احمق ترین آدمای دنیا همین دولت کانادائیان به پسر من که بورسیه دانشگاه درجه یک کانادا بود بخاطر اینکه مادر و برادرش تو کانادا پناهنده بودن ویزا نداد هر چی هم گفت من بورسیه ام و پناهنده شدن اونا به من ربطی نداره تو کله پوکشون نرفت اونم رفت آمریکا تازه میگه کانادا پیش آمریکا دهاته و این حماقت کانادایی‌ها به نفعش شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
مزخرف ترین دانشگاه ها ماله ایرانه !!!! ی مشت عقده ای !!!!
آخرین اخبار