سطح زیر کشت گلخانه‌های سیستان و بلوچستان به ۵۰۹ هکتار ارتقا یافت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کشت در محیط‌های کنترل شده یا گلخانه بویژه در استان سیستان و بلوچستان، یکی از راهکار‌های ضروری می‌باشد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کشت در محیط‌های کنترل شده یا گلخانه بویژه در استان سیستان و بلوچستان، یکی از راهکار‌های ضروری می‌باشد که به دلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه می‌باشد.
سعید نارویی اظهار داشت مناطقی با قابلیت‌های بی‌نظیر در جنوب استان و اقلیم مناســب و وجـــود مخـــازن ذخیـــره و ســـدهای پیشیــن، زیــــــردان، و کهیـــر و همچنین امکان استفاده از آب دریا بوسیله شیرین‌سازی می‌تواند استان را به کانون تولید محصولات گلخانه‌ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل نماید. 
وی اظهار داشت دراستـــای توسعه گلخانه‌های صنعتی، خانگی وسایبان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنــون با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۲۹۵ میلیارد تومان، ۱۸۷ هکتــارسطح گلخانه‌های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه‌ها از ۳۲۲ هکتار به ۵۰۹ هکتار با تولید ۹۳ هزار تن ارتقا یافته است.
نارویی استقبال سرمایه گذاران بومی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در جهت توسعه گلخانه‌ها در سیستان‌وبلوچستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود در دوسال گذشته بیش از ۵ هزارتن محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان به ۹ کشور دنیا صادر شده است.

برچسب ها: جهادکشاورزی ، گلخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار