پایان سرشماری زمستانه سم داران وحشی در استان قزوین

سرشماری زمستانه سمداران وحشی شاخص در مناطق تحت مدیریت و بازشماری برخی از مناطق پایان یافت.

رضازاده رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: سرشماری به روش مشاهده مستقیم در ۶ منطقه شامل مناطق حفاظت شده الموت، طارم سفلی و باشگل همچنین مناطق شکار ممنوع الموت شرقی، الموت غربی و آوج- آبگرم انجام شد.

رضازاده افزود: هدف از این سرشماری برآورد جمعیت سمداران وحشی شاخص، وضعیت گروه‌های سنی وحوش، نسبت جمعیت زادآور، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط ضعف و قوت مدیریت مناطق و انجام تحلیل‌های کیفی و کمی از وضعیت زیستگاه‌های استان در سیاستگذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ و میش، کل و بز و آهو است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۴ هزار و ۴۲۴ راس از گونه‌های شاخص جانوری شامل کل و بز وحشی، قوچ و میش ارمنی و آهوی ایرانی، در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان مشاهده و آمار برداری شدند که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده به نام‌های باشگل، الموت و طارم سفلی با وسعت ۱۲۸ هزار و ۷۹۱ هکتار و ۴ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی، الموت غربی، آوج و اله آباد با وسعت ۳۳۵ هزار و ۴۱۴ هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار