بهره برداری از ۱۵۳ طرح مخابراتی استان در دهه فجر

همزمان با دهه فجر ۱۵۳ طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری می‌رسد.

طرح‌های مخابراتی همه شهرستان‌های استان را پوشش داده و ۸۳ طرح تاسیس سایت‌های همراه اول، ۵ تعویض سایت مربوط به همراه اول، بیش از ۱۰ کیلومتر فیبرکشی مربوط به ۱۵ سایت همراه اول و طرح‌هایی در خصوص تلفن ثابت اعم از فیبر برای شهر‌ها و سازمان‌ها و ارتقا و توسعه تجهیزات از مهمترین این طرح هاست.

زارع ده آبادی مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: در حال حاضر در استان یزد حدود ۷۰۰ هزار تلفن منسوبه داریم که حدود ۵۶۰ هزار مشغول به کار بوده و با ضریب نفوذ ۴۴/۳ که از ضریب نفوذ‌های برتر کشور است و از این تعداد بیش از ۹ هزار تلفن بر بستر فیبر داریم. 

او افزود: برنامه اصلی ما برای سال آینده، توسعه ارتباطات بر بستر فیبر است. در خصوص ارتباطات دیتا، ۲۲۵ هزار منسوبه داریم که از این تعداد ۱۷۰ هزار مشغول به کار است.

مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از سهم بازار در بخش ارتباطات دیتای استان را مخابرات استان یزد دارد، خاطرنشان ساخت: سهم بازار ما در این بخش ۶۹/۱ است.

زارع ده آبادی گفت: در موضوع تلفن همراه، یک میلیون و ۵۱۰ هزار مشترک مشغول به کار داریم که با ضریب نفوذ ۱۶ از استان‌های برتر کشور هستیم. در خصوص سهم بازار همراه اول، در کشور هم در جایگاه دوم قرار داریم. 

او تأکید کرد که از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۳۱۶ طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۳۵۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه همراه اول و تلفن ثابت در استان یزد اجرا شده است.

معاون شبکه مخابرات منطقه یزد یکی از اقدامات مخابرات استان را بسترسازی مناسب برای انتخابات الکترونیکی دانست و اظهار داشت: در این خصوص مقرر شده فیبر بخشداری‌ها به مخابرات واگذار شود که تا الان تمام بخشداری‌های استان به جز سه بخشداری ارتباط گرفته اند که ارتباط این سه بخشداری هم تا پایان بهمن برقرار می‌شود.

اخباریه یکی از برنامه‌های مخابرات را ارتباط فیبر بانک‌ها، ادارات و شرکت‌ها دانست و تصریح کرد: تا الان حدود ۱۰۰ مورد ارتباط فیبر برای پهنای باند بالا برقرار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار