جبهه باطل به دنبال امپریالیسم تمدنی است

کارشناس حوزه تاریخ و تمدن اسلامی گفت: جبهه باطل مقیاس درگیری خودش را با حق مقیاس کلان و تمدنی می‌داند. به همین دلیل، به دنبال امپریالیسم تمدنی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیرمحسن عرفان، کارشناس تاریخ و تمدن اسلامی در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق در پاسخ به این سوال که جبهه باطل در حوزه‌های سینما، پوشاک، تغذیه و سبک زندگی دست برتر را دارد، گفت: بله، جبهه باطل در جنگ شناختی، ذهنی و ادراکی پیشتاز است. جبهه باطل مقیاس درگیری خودش را با حق مقیاس کلان و تمدنی می‌داند. به همین دلیل، به دنبال سلطه و امپریالیسم تمدنی است.

حجت‌الاسلام عرفان درباره سلطه جبهه باطل توضیح داد: این جبهه می‌گوید من باید در تمام ساحت‌های زیست بشری نظر بدهم. چون مقیاس درگیری را کلان و تمدنی می‌بیند، برنامه‌ریزی‌اش کلان و نگاهش معطوف به آینده است. الان شما سلطه و نفوذ تمدن غرب را در زیست حیات بشری در سراسر دنیا می‌بینید. اساساً تمدن غرب شش لایه را مهندسی کرده، که شامل ایدئولوژی، اندیشه‌های فلسفی، انقلاب علمی، انقلاب صنعتی، پی‌ریزی ساختار‌های جهانی و فرآورده‌هاو مظاهر تمدن غرب است. 

این کارشناس تاریخ و تمدن اسلامی تاکید کرد که ما باید به عمق استراتژی نزاع و مقیاس درگیری حق و باطل توجه داشته باشیم. تمام تلاش تمدن غرب در این است که بشر در دستگاه محاسباتی خود به خطا برسد. یعنی فهم بشر از آزادی، حقوق بشر و امنیت آن چیزی باشد که تمدن غرب می‌گوید. ما با جنگ بسیار بزرگی مواجه هستیم. این جنگ از بُعد شناختی، ادراکی و ذهنی است. یعنی در این نبرد اذهان مدیریت می‌شود. ممکن است انسان‌هایی هزاران کیلومتر از غرب فاصله داشته باشند، ولی غربی بیندیشند، ببینند، بشنوند و غذا بخورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله عزت زاده
۲۰:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
تشکر و سپاس. عالی بود.
آخرین اخبار