جذب ۴۰ درصد اعتبارات کشاورزی سفر هیئت دولت به لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سه هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر آذر سال ۱۴۰۰ هیئت دولت و رئیس جمهور در این بخش جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در جریان سفر رئیس جمهور به لرستان برای حوزه کشاورزی مصوب شد که تاکنون سه هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد تعهدات جذب و هزینه شده است.

سید عماد شاهرخی با اشاره به هزینه کرد این اعتبار در حوزه زیرساختی و عمرانی از جمله ایستگاه‌های پمپاژ آب تأکید کرد: همچنین بعد از سفر نیز با توجه به نیاز استان برای توسعه زیربخش‌های کشاورزی ۱۰ هزار میلیارد ریال متمم سفر نیز به اعتبار مصوب افزوده شد که به محض پرداخت متمم، لرستان نیز از این رقم بهره مند می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ (اشتغالزایی) نیز یادآور شد: ۱۴۸ طرح با اعتبار سه هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به سه بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.

شاهرخی اضافه کرد: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ اعتبارات سال ۱۴۰۱ امسال پرداخت و تاکنون یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برای ۷۵ طرح مصوب و اشتغالزایی ۲۸۵ نفر در استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: این رقم برای طرح‌های شیلات، دام و طیور، آب و خاک، باغبانی و صنایع تبدیلی پرداخت شده است و جهاد کشاورزی جزو دستگاه‌های پیش رو در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ می‌باشد.

۱۶۰ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از سطح ۸۰۰ هزار هکتار زمین و ۶۰ هزار هکتار باغات استان برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.