رفع تداخل ۱۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۲۱۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان تاکنون ۱۲۵ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

رستم ولی پور به‌مناسبت هفتم بهمن‌ماه سالروز تشکیل سازمان امور اراضی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: رفع تداخلات زمین‌های کشاورزی در دستور کار است که تا نیمه نخست سال آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به وجود ۸۵۰ پلاک زمین کشاورزی مشمول رسیدگی رفع تداخلات در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد تاکنون رفع تداخلات ۲۶۰ پلاک رسیدگی شده است.

ولی پور حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی را ضروری و مهم اعلام و تصریح کرد: ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال طول می‌کشد تا یک سانتیمتر به خاک زمین‌های اراضی کشاورزی اضافه شود.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: زمین‌های کشاورزی به شکل‌های مختلف در حال نابودی و یا تغییر کاربری است و در این راستا یگان حفاظت از امور اراضی وظیفه حفظ این زمین‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها را بر عهده دارد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: البته زمین‌های متعلق به منابع ملی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی برحسب ضرورت و براساس ضوابط قانونی واگذار می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون ۵۷ درصد زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری دارای سند ثبتی شده است و براساس هماهنگی با ثبت اسناد استان کشاورزان معرفی و سند‌های خود را دریافت می‌کنند و مشکل آنان با منابع‌طبیعی و آبخیزداری رفع می‌شود.

ولی پور تاکید کرد: تاکنون ۱۷ هزار هکتار از مجموع زمین‌های ملی در چهارمحال و بختیاری کسر و به سرجمع زمین‌های مستثنیات مردم اضافه شده است.

۸۰۰ فقره تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال ۸۰۰ فقره تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی استان شناسایی شد.

سرهنگ یوسف باقری تاکید کرد: از این تعداد برای ۳۱۸ فقره تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام و برای ۸۵ فقره احکام قطعی صادر شد.

وی افزود: همچنین در امسال ۳۷۷ فقره گزارش تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری دریافت شد که به ۳۵۶ فقره آن رسیدگی شد.

باقری تصریح کرد: یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای صیانت و حفاظت از زمین‌های کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و باغی در سال ۱۳۹۸ تشکیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار