برف و مه دید افقی در جاده ساوه - تهران را کاهش داده است

رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای غرق آباد ساوه گفت: بارش برف و مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی در جاده ساوه - همدان شده است.

علی اصغر سلیمی رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای غرق آباد ساوه با بیان اینکه از ساعت ۲۴ جمعه بارش برف و باران در برخی از نقاط آغاز شده و ادامه دارد اظهار کرد: اکنون در برخی نقاط جاده ساوه - تهران میزان بارش برف به بیش از ۱۰ سانتی متر رسیده و راهداران مشغول برف روبی هستند.

وی افزود: همچنین مه گرفتگی دیگر پدیده غالب جوی در منطقه غرق آباد ساوه است ‌که در برخی نقاط جاده همدان - ساوه دید افقی را به کمتر از ۳۰۰ متر رسانده و رانندگی را تا حدودی مختل کرده است.

سلیمی با بیان اینکه راهداران در جاده بیات (محور غرق آباد - رزن همدان) نیز مشغول برف روبی مسیر هستند اضافه کرد: بارش برف در مسیرهای روستایی نیز گزارش شده و راهداران پس از برف روبی جاده قدیم ساوه - همدان برای ارائه خدمات به این مسیرها اعزام می شوند.

رضا غفرانی رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای ساوه نیز گفت: هم اکنون در آزاد راه های ساوه - همدان، ساوه - تهران و ساوه سلفچگان شاهد بارش باران هستیم و این پدیده باعث ایجاد لغزندگی سطح جاده شده است.

وی گفت: همچنین بین گردنه های رنگرز و پیچ آزاد راه ساوه - تهران پدیده مه موجب کاهش نسبی دید افقی شده است.

در طرح زمستانه راهدارای در آزادراه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی شهرستان ساوه از توان حدود ۸۰ راهدار و ۷۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین بخش دولتی و خصوصی استفاده می شود.

راهداران در این طرح یک‌هزار و ۶۵ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، جاده اصلی، فرعی و روستایی را زیر پوشش خود دارند.

۹۴۵ کیلومتر از این میزان راه دسترسی توسط ۵۰ راهدار با استفاده از ۴۵ دستگاه ماشین آلات اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای در بزرگراه ها، جاده های اصلی، فرعی و روستایی و ۱۴۰ کیلومتر مسیر آزاد راهی نیز توسط ۳۰ نیرو و ۲۵ دستگاه ماشین آلات در اختیار شرکت های بهره برداری از آزاد راه ساوه همدان و ساوه سلفچگان پوشش داده می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.