رئیس خانه صنعتکاران مطرح کرد؛

تسهیل اشتغال برای ۱۷ هزار صنعتگر با یک تفاهمنامه جدید

بنی هاشمی از امضای تفاهمنامه ای بین سازمان فنی و حرفه ای با خانه صنعتکاران خبر داد.

سید علیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعتکاران با بیان اینکه در برخی از استان ها با خلا جدی نیروی متخصص و فنی مواجه هستیم، گفت: بنابراین یک ضرورت بود که چهار چوب مشترکی بین صنعت و سازمان فنی حرفه ای شکل بگیرد و  بشود با هم افزایی  این خلا راپر کرد.

وی افزود : در حال گذار از نسل دوم و سوم برخی از حوزه های صنعت به نسل چهارم هستیم و با توجه به ورود هوش مصنوعی به خیلی از صنایع نیاز داریم که نیروهای مختصص ، متناسب با شرایط مورد نیاز صنایع پیش رفته را مهیای ورود به بازار کار کنیم.

رئیس خانه صنعتکاران با اشاره بند های این تفاهمنامه، گفت: تدوین و بازنگری استاندارد های شایستگی و ارزشیابی حرفه ها و مشاغل مورد نیاز صنعتکاران، اجرای آموزش  فنی و غیر فنی، آموزش مهارت های عمومی و تخصصی ، سنجش مهارت، تعیین صلاحیت بنگاه های اقتصادی ، فراهم کردن  زمینه اشتغال و به کار گماری دارندگان گواهینامه مهارت در صنعت  از محور های این توافقنامه بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث های مورد نیاز امروز، آموزش متناسب با شرایط  کارکنان است و این جزو رسالت های مشترک بین خانه صنعتکاران و سازمان فنی و حرفه است که با این تفاهمنامه جدید می توان موانع اشتغال را از سر راه برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.