شناسایی حشره‌خوار ثبت شده نایاب در زیستگا‌ه های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از شناسایی دقیق گونه حشره‌خوار ثبت شده در زیستگا‌ه های استان لرستان با نام حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: گونه حشره‌خوار نایاب در استان که تصاویر آن در آبان ۱۴۰۲ توسط آقای وفاپور دانش آموخته رشته بیوسیستماتیک ثبت و در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان قرار گرفته بود، پس از بررسی و تحقیقات توسط کارشناسان حوزه حیات وحش به طور دقیق شناسایی و معرفی شد.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت: کارشناسان حوزه حیات وحش این گونه حشره‌خواررا با نام حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک کردند که جزء گونه‌های حشره‌خوار نایاب موجود در زیستگا‌ه های استان است.

وی گفت: راسته حشره‌خواران در ایران شامل دو خانواده حشره‌خوار‌ها و حفار‌ها هستند که غذای اصلی این جانوران بی‌مهرگان می‌باشد که بیشتر از راسته کرم‌های خاکی تغذیه می‌کنند و از کوچکترین و ابتدایی‌ترین پستاندارن هستند.

سالاروند افزود: حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک گونه‌ای شبگرد است که گاهأ روز‌ها نیز فعالیت می‌کند و در علفزارها، بوته زار‌ها و نیزارها، و جلگه‌های باز، زیست می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: این گونه برای نخستین‌بار در استان لرستان در زیستگا‌ه های منطقه سرنمک در بیران‌شهر مشاهده و ثبت شده و پیش از این در کشور این گونه عمدتا در استان‌های گلستان، فارس، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی مشاهده و گزارش شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
از اینها سمت ما خراسان رضوی زیاده اگه خواستید فیلمش رو میفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
همون موش کور هست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
موش کور این موش کور نیست