قلع و قمع ۸۴۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۸۴۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب و به وضع قبل اعاده شده است.

کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای تبصره‌های ۲ و ۳ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، از ابتدای امسال تاکنون این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز، با دستور مقام قضایی در روستا‌های تابعه شهرستان کرمانشاه قلع و قمع شده است.

وی افزود: از آمار فوق، ۷۵۰ مورد با دستور موقت و ۹۲ مورد با حکم قطعی اجرا شده که این حجم فعالیت طی سال‌های اخیر، بی‌سابقه بوده است.

کریمی اضافه کرد: با انجام این اقدامات، حدود ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان کرمانشاه از وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز، پاکسازی و اعاده به وضع سابق انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای این اقدامات افزود: بدون شک بدون همکاری دستگاه‌های ذیربط، این اقدام‌ها حاصل نمی‌شد.

وی از همکاری صمیمانه و پیگیری‌های دادستان و معاونینش، رییس و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، پرسنل نیروی انتظامی و مسئولان مراکز خدمات در دهستان‌ها قدردانی کرد.

کریمی تاکید کرد: کارکنان امور اراضی و مراکز جهاد کشاورزی در دهستان ها، به صورت مرتب از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه بازدید کرده و با شروع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی، اخطاریه‌های لازم را به صاحبان آن‌ها اعلام می‌کنند که در صورت بی توجهی این افراد با هماهنگی دستگاه قضایی و با حضور نیرو‌های انتظامی، مبادرت به تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.