برای اولین بار در کشور؛

نخستین شهرک صنعتی غیردولتی با سرمایه گذار خارجی در یزد احداث می‌شود

استاندار یزد با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذار پاکستانی جهت احداث شهرک صنعتی غیردولتی در استان گفت: این شهرک، نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی با سرمایه گذاری خارجی در سطح کشور محسوب می‌شود.

مهران فاطمی، استاندار یزد در حاشیه  نشست ویژه کارگروه زیربنایی استان یزد با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذار پاکستانی جهت احداث شهرک صنعتی غیر دولتی در استان گفت: این شهرک، نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی با سرمایه گذاری خارجی در سطح کشور محسوب می‌شود.
 
فاطمی در ادامه از پروژه مذکور به عنوان ابرپروژه سرمایه گذاری خارجی در استان یاد کرد و اظهارداشت: حجم سرمایه گذاری این پروژه قریب به ۲۰۰ میلیون یورو است.
 
ا. با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مورد پیگیری استان جذب سرمایه‌گذار خارجی است خاطرنشان کرد: وجه تمایز شهرک صنعتی مذکور با سایر شهرک ها، «سرمایه گذاری خارجی» و نیز «استقرار پروژه‌های مبتنی بر سند یزدنوین، پیشرفته و دانش بنیان» است. 
 
فاطمی با اشاره به برگزاری این نشست با حضور سرمایه گذار و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌ها همراهی‌های لازم به منظور تسریع و تسهیل در روند احداث اولین شهرک صنعتی غیر دولتی با سرمایه گذاری خارجی را خواهند داشت.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در پایان اظهار کرد: امیداست با همراهی و حمایت از احداث این شهرک، بتوانیم گام دیگری در راستای تحقق سند یزدنوین و استقرار صنایع دانش بنیان و محیط زیستی برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
قرار نیست سرمایه گذار خارجی برای ما شهرک بسازد
هزینه احداث یک شهرک بر اساس متر مربع برآورد شده است
آیا شههرکهای صنعتی دولتی ما جای خالی برای واگذاری زمین ندارند اگر چندین شهرک صنعتی با ظرفیت سی تا چهل درصد در استان منتظر سرمایه گذاری در این بخش هستند چه توجیهی دارید بخش خصوصی اون هم خارجی بیاید شهرک بسازد
Germany
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ای کاش قبل از واگذاری زمین به بخش خصوصی مشکلات پیش روی یک شهرک خصوصی بررسی می کردید و متوجه علت بی رغبتی سرمایه گذاری در این بخش می شدی و بعد افتخار به کار می کردید
Germany
احمد
۲۰:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام
تو را خدا این دروغ به این واضحی نگو
برو قم شهرک شکوهیه ببین این شهرک صنعتی و یک شهرک صنعتی مجاور آن در چه سالی از سوی بخش خصوصی اجرا شده است حداقل چند شرکت سهامی خاص که سرمایه گذار آن یزدی های مقیم تهران هستند در اونجا کارخانه تولیدی دارند