تجلیل از برگزیدگان جشنواره علمی شهید چمران

جشنواره علمی شهید چمران در کرمانشاه برگزار و از برگزیدگان مرحله استانی آن تجلیل شد.

نامدار یوسفوند رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه، در مراسم، با بیان اینکه از چندماه پیش مقدمات برگزاری این جشنواره در استان فراهم شد، گفت : جشنواره شهید چمران، جشنواره‌ای کشوری است که متولی برگزاری آن سازمان بسیج اساتید می‌باشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در محور‌های مختلفی برگزار می‌شود، عنوان کرد: مقاله، کتاب، جهادگران تبیین، کسب و کار نوآور و دانش بنیان، کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره، راهیان علم، فناوری و پیشرفت و... از جمله محور‌های این جشنواره است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان گفت: حدود ۳۰۰ اثر از اساتید دانشگاه‌های استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت شش اثر از چهار نفر از اساتید انتخاب شد.

وی بر لزوم معرفی هرچه بیشتر این جشنواره در استان تاکید کرد و افزود: امیداوریم با معرفی درست جشنواره برای سال آینده شاهد حضور بیشتر اساتید دانشگاهی در آن باشیم.

یوسفوند عنوان کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری شهید چمران را به عنوان استاد بسیجی طراز انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند، ما نیز بدنبال این هستیم که اساتید بسیجی با الگوگیری از این شخصیت والا، در این مسیر قدم بردارند.

وی تصریح کرد: شهید چمران شخصیتی بود که در طول حیات خود مدام برای دفاع از حق و حقیقت و کسب علم در حال هجرت بود و آخرین هجرت ایشان هم از مقام تا میدان خون و شهادت و از خود تا به خدا بود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان ادامه داد: شهید چمران کسی بود که در بهترین دانشگاه‌های دنیا کرسی داشت، اما آن را برای دفاع از مظلومین فلسطین و لبنان رها کرد. در ایران وزیر دفاع بود، اما به میدان مبارزه رفت و این نشانه‌های یک استاد طراز انقلاب اسلامی است، کسی که باید الگویی برای اساتید ما باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.