روزانه ۲ هزار نفر از مرز چذابه در آستانه ولادت حضرت علی (ع) تردد می‌کنند

فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: طی ۲ روز اخیر و در آستانه ولادت حضرت علی (ع) روزانه ۲ هزار مسافر از مرز چذابه برای زیارت تردد می‌کنند.

رستم عیدی‌پور فرماندار شهرستان دشت آزادگان می گوید: مرز چذابه یکی از مرزهای مسافری و تجاری خوزستان و کشور است که شرایط بسیار مناسبی برای تردد مسافران دارد.

او افزود: طی ۲ روز اخیر و در آستانه ولادت حضرت علی (ع) تردد مسافران و زائران عتباب عالیات در کشور عراق از مرز چذابه افزایش چشمگیری یافته است.

آقای عیدی‌پور گفت: مرز چذابه یکی از گذرگاه‌های مهم کشور به عراق است که به واسطه برگزاری هرساله راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی زیرساخت‌ها و امکانات بسیار خوبی برای تردد مسافران به کشور عراق دارد.

فرماندار شهرستان دشت‌آزادگان ادامه داد: خوشبختانه در این چند روز تردد مسافران بدون هیچ مشکلی و به صورت روان و با همکاری کشور عراق در حال انجام است.

طرح راه آهن هفت تپه به مرز چذابه در مرحله مطالعات

فرماندار شهرستان دشت آزادگان یادآور شد: طرح ساخت خط راه‌آهن هفت تپه به مرز چذابه به وزیر راه و شهرسازی ارائه شده و هم اکنون در مرحله انجام مطالعات است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اجرای این طرح مهم در انتقال مسافران و صادرات و واردات کالا از مرز چذابه بسیار اثرگذار و تسهیل‌گر است.

او تاکید کرد: مرز چذابه یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای خوزستان و کشور است که با تجهیز و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل در این مرز می‌توان به سودآوری، کسب درآمد و فعالیت هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران در این منطقه کمک کرد.

عیدی‌پور ادامه داد: اگر این خط راه آهن ایجاد شود در مراسم بزرگ اربعین حسینی با توجه به ترافیک بالای مسافران و زائران در کنار تامین امنیت باعث سرعت بخشیدن به جابه‌جایی مسافران و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

برچسب ها: نجف اشرف ، مرز چذابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.