دستگیری عوامل سرقت حساب های بانکی سالمندان توسط پلیس البرز

رییس پلیس فتای البرز گفت: اعضای باند سرقت موجودی حساب های بانکی سالمندان، افراد کم سواد و اتباع خارجی در سراسر کشور توسط پلیس این استان دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: این افراد کارت های بانکی افراد سالخورده، کم سواد و اتباع بیگانه را با ترفندهای خاصی در اختیار گرفته و در یک فرصت مناسب اقدام به تخلیه حساب آن ها می کردند.

وی گفت: متهمان به۲ شگرد اقدام به برداشت از حسابها می کردند که در روش اول به بهانه کمک به افراد سالخورده، کم سواد و اتباع بیگانه اقدام به اخذ کارت عابربانک و رمز آن کرده و در یک فرصت مناسب با اعلام اینکه خودپرداز کارت را ضبط کرده از محل متواری می شدند.

جلیلیان افزود: در شگرد دیگر نیز متهمان با پرداخت ۲ میلیون ریال وجه نقد به افراد سالخورده و کم سواد که قصد کار با دستگاه خودپرداز را داشتند، کارت آن ها را با هدف انتقال ۲ میلیون ریال به حساب شخصی خود دراختیار گرفته و تمام موجودی کارت را به سرقت می بردند.

وی اظهار کرد: در تحقیقات فنی پلیس مشخص شد فردی مقابل خودپرداز بانک مستقر در تهران منطقه بومهن پرسه زده، ابتدا کارت بانکی یک خانم تبعه افغانستان و سپس کارت بانکی یکی از شاکیان پرونده را به روش ذکر شده سرقت و با یک دستگاه خودرو ال ۹۰ سفید رنگ از محل متواری شده است.

وی ادامه داد : تحقیقات بیشتر نشان داد که متهم با مراجعه به خودپرداز بانک شهر مستقر در تهران منطقه پردیس اقدام به خرید ۱۰ عدد کارت هدیه ۲۰ میلیون ریالی و سپس خرید یک دستگاه گوشی موبایل نموده و ساعاتی بعد نیز برای نقد کردن کارتهای هدیه به یک آجیل فروشی واقع در منطقه قرچک تهران مراجعه کرده است .

رییس پلیس فتا البرز گفت: با ردزنی صورت گرفته ، مخفیگاه متهم در آذربایجان غربی شناسایی شد که ماموران پس از اخذ نیابت قضایی به این استان مراجعه کردند و با همکاری پلیس فتا شهرستان ارومیه ، متهم به همراه ۲ همدستش دستگیر و به کرج منتقل شدند.

وی افزود: متهمان در اعترافات خود اذعان داشتند که در ۱۲ شهر مختلف کشور از جمله تهران، ارومیه ، تبریز، قم ، گرمسار، سمنان ، دامغان، شاهرود ، زنجان ، نظرآباد، ورامین و شهرری اقدام به سرقت کارت های بانکی وبرداشت از حسابها نموده اند که تا کنون ۵۲ مالباخته شناسایی شده اند.

وی اظهار کرد: با اقدامات تخصصی در بازرسی از متهمان سه دستگاه گوشی ، ۲ کارت بانکی اجاره بنام افراد غیر و تعداد ۱۷ کارت هدیه کشف و ضبط شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.