تولید ۲.۵ میلیون نهال شناسه دار و سالم در اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از تولید ۲.۵ میلیون نهال شناسه دار و سالم از گونه‌های مختلف درختان مثمر در سال جاری خبر داد.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان  گفت: تولید نهال شناسه دار و سالم به منظور توزیع بین متقاضیان احداث و اصلاح باغات، توسط ۳۵ نهالستان مجاز و تحت نظارت کمیته فنی نهال استان تولید شده است.

احمدرضا رییس زاده افزود: این نهال‌ها  شامل  هلو، شلیل، گردو، بادام، پسته، گلابی و انگور همگی از ارقام جدید و پر محصول بوده و عاری از هرگونه بیماری و آلودگی است و همین خصوصیات آن‌ها را از ارقام معمولی متمایز می‌کند، بخشی عمده نهال‌ها حاصل تلاش مراکز تحقیقاتی داخلی است و بخشی نیز با مشارکت کشور ایتالیا استحصال می‌شود.

او با اشاره به اینکه اصفهان از کانون‌های اصلی تولید نهال سالم و شناسه دار در ایران به شمار می‌رود، گفت: حدود یک میلیون نهال تولیدی در داخل استان مصرف می‌شود و مابقی را به سایر مناطق کشور بویژه استان‌های همجوار صادر می‌کنیم.

رئیس زاده  خاطرنشان کرد: درختان حاصل از نهال‌های شناسه دار و سالم نسبت به ارقام معمولی حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر بار می‌دهند و همین امر بهره وری را در تولید و صنعت کشاورزی بالا می‌برد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.